کد خبر: نخستین-مرکز-جامع-اهدا-خون-در-کشور-با-حضو
۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴

همزمان با دومین شب از لیالی قدر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخستین مرکز جامع اهدای خون  که مردم می توانند در این مرکز، پلاسما، پلاکت، گلبول قرمز، پلاسمای اختصاصی و سلولهای بنیادی  اهدا کنند را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: بناست تا این مراکز جامع در سراسر کشور راه اندازی شود و دومین مرکز جامع اهدا کشور در شیراز راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: مرکز جامع اهدا در خیابان وصال شیرازی و در اداره کل انتقال خون استان تهران واقع شده است و راه اندازی این مرکز، باعث تسهیل دسترسی بیماران بستری به خون و فرآورده های خونی شده است.

دکتر سید مرتضی طباطبایی مدیر کل انتقال خون استان تهران نیز با بیان اینکه تهران به عنوان بزرگترین مرکز انتقال خون کشور حدود 18 درصد از خون کشور را تامین می کند، افزود: به دلیل ارجاع بیماران از شهرستانها به تهران و همچنین گسترش مراکز آنکولوژی و جراحی قلب باز، 27 درصد از خون کشور در تهران مصرف می شود که به تبع آن مصرف پلاسما نیز افزایش می یابد.

گفتنی است در اداره کل انتقال خون استان تهران 44 تخت شامل 6 تخت بانوان وجود دارد که از این میان، 4 تخت پلاکت فریزیس(جداسازی پلاکت از خون)، 10 تخت پلاسما فریزیس(جداسازی پلاسما از خون) و 24 تخت خون گیری است.

مرکز جامع اهدا در مدت زمان کمتر از 50 روز تجهیز و راه اندازی شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha