کد خبر: نجات-معجزه-آسای-دو-کوهنود-از-مرگ-حتمی-در
۱۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳

نجاتگران تیم واکنش سریع و جستجو و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شیراز در عملیاتی نفسگیر و سخت موفق شدند جان 2 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات تاسک را از مرگ حتمی نجات دهند.

به گزارش خبرگزاری سلامت  معاون امداد و نجات این جمعیت گفت:  طی اعلام مرکز مدیریت بحران استان مبنی بر گیر افتادن یک تیم کوهنوردی از شرکت نفت در ارتفاعات تاسک و سقوط 3 نفر از کوهنوردان این تیم به درون دره ، بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه دشت ارژن و 2 تیم  زبده از نجاتگران تیم کوهستان به منطقه اعزام شد . 

قدرت اله جمالی تصریح کرد: صعب العبور بودن موقعیت افراد گرفتار شده و بدی شرایط آب و هوایی موجب شد تا با هماهنگی سازمان امداد و نجات بالگرد جمعیت هلال احمر به همراه تیم واکنش سریع  نیز  به منطقه اعزام شود. 

جمالی اظهار کرد: با توجه به وزش باد شدید در منطقه متاسفانه بالگرد نتوانست در منطقه حضور داشته باشد و پس از هلی برد نجاتگران به کار خود پایان داد. 

وی گفت: تیم های اعزامی به این حادثه پس از حدود 2 ساعت کوهنوردی در هوای بورانی و برفی به محل سقوط مصدومین  رسیده و کار نجات را آغاز کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس ادامه داد: نجاتگران پس از اقدامات کمک های اولیه و پانسمان ، 2 مصدوم با وضعیت وخیم این حادثه  را در سبدهای نجات ( بسکت ) قرار داده و فرد سوم را به صورت سرپایی مداوا کردند  و سپس با توجه به بارش برف و یخبندان شدید ، با ایجاد کارگاه های فرود اقدام به انتقال مصدومان به سمت پایین کردند.

وی تصریح کرد: 2 مصدوم این حادثه که یکی فردی 57 ساله و  از ناحیه ساق پا و دیگری فردی 52 ساله که  از ناحیه سینه و صورت دچار شکستگی شده بودند پس از انتقال به پایین ارتفاعات به عوامل اورژانس جهت انتقال به بیمارستان تحویل داده شدند. 

جمالی بیان کرد: در این عملیات نفس گیر و دشوار 20 نفر از نجاتگران کادر و داوطلب جمعیت استان حضور داشتند.

 وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش چشم گیر نجاتگران تیم واکنش سریع و کوهستان جمعیت هلال احمر و همچنین کادر سورت پروازی اظهار کرد:  عملیات یاد شده پس از 11 ساعت تلاش در ساعت 21 و سی دقیقه شامگاه پنج شنبه 14 بهمن ماه به پایان رسید.

قابل ذکر است بیش از 50 کوهنورد فراورده های شرکت ملی نفت در صعودی سراسری اقدام به فتح قله تاسک داشتند که در حین صعود دچار این حادثه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha