کد خبر: نایب-رییس-کمیسیون-بهداشت-ضعف-نظارت-بر-ت
۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت محصولات غذایی داخلی، از ضعف نظارت بر تولید آب معدنی‌های تولیدی انتقاد کرد.

به گزارش گروه فضای  خبرگزاری سلامت به نقل از خان ملت محمدحسین قربانی ت، در خصوص برخی اخبار مبنی بر واردات آب‌های معدنی قاچاق و فروش آن به قیمت 70 هزار تومان در بازار مصرف، گفت: با  توجه به اینکه کشورهای حوزه دریای خزر و تمامی کشورهای همسایه به لحاظ آب آشامیدنی در شرایط بدتری از جمهوری اسلامی ایران قرار دارند، واردات آب معدنی قاچاق را نمی توان خیلی مستند دانست.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تولید استاندارد آب معدنی در داخل کشور و ارایه مجوز به کارخانه‌های تولیدکننده آب معدنی دارای اهمیت بسزایی است، افزود: متاسفانه در حال حاضر ضعف نظارت بر تولید آب معدنی وجود دارد که باعث شده نتوان کیفیت محصولات داخلی را به یک استاندارد قابل توجه و دارای شناسنامه تعریف شده رساند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها باید از همه توان خود در جهت ارتقاء کیفیت محصولات غذایی داخلی استفاده کنند، تصریح کرد: اگر تلاش‌های کافی صورت گیرد به طور حتم ذائقه مردم به سمت استفاده از محصولات غذایی داخلی سوق پیدا کرده و اقتصاد مقاومتی با قدرت بیشتری اجرایی می‌شود؛ همچنین توجه به این موضوع مانع از واردات بی‌رویه محصولاتی می‌شود که متاسفانه هیچ شناختی از سلامت آنها وجود ندارد.

قربانی با تاکید بر ضروت افزایش کیفیت محصولات غذایی تولید داخل، گفت: شناسنامه مندرج در پشت یک محصول غذایی داخلی باید با محتوای داخلی محصول همخوانی داشته باشد، همچنین باید به گونه ای تلاش شود که ذائقه مردم به سمت استفاده از محصولات داخلی گرایش پیدا کند؛ بنابراین موارد گفته شده در جلوگیری از قاچاق و افزایش کیفیت محصولات غذایی داخلی موثر است.

این نماینده مردم در مجلس دهم درباره اظهارات رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی مبنی بر اینکه از حدود ۱۴۰ تولیدکننده آب بسته‌بندی داخلی ۱۱۰ تولیدکننده کمتر از ظرفیت خود تولید می‌کنند، افزود: اگر کیفیت محصولات داخلی از جمله آب‌های معدنی افزایش پیدا کرده و تبلیغات به شکل بهتری صورت گیرد، همچنین شناسنامه محصول با واقعیت داخلی بسته همخوانی داشته باشد، به طورحتم تولیدات آب معدنی نیز افزایش پیدا می‌کند.

نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چنانچه بی‌توجهی‌ها به کیفیت تولید آب معدنی همچنان ادامه داشته باشد، مردم به استفاده از آب معمولی متمایل می‌شوند متاسفانه مسئولان به جای افزایش کیفیت محصولات داخلی با طرح مواردی فرار روبه جلو می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در خبرها آمده است در گوشه و کنار فروشگاه‌های نسبتا لوکس و برخی رستوران‌ها و کافه‌ها، آب‌های معدنی و آشامیدنی با برندهای خارجی که ورودشان در گمرک جمهوری اسلامی ایران ثبت نشده، مشاهده می‌شود که قیمت یک بسته از آنها تا 70 هزار تومان است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha