کد خبر: نایب-رئیس-دوم-شورای-عالی-نظام-پرستاری؛
۲۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰

نایب رئیس دوم شورای عالی نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: سلامت مقوله ای ارزشمند است که بدون شک عدم توجه یا کم توجهی به آن، توسعه و پیشرفت کشور را دچار اختلال می کند. نعمت سلامتی و تندرستی از بزرگترین نعم الهی است و چرخه توسعه کشور و رشد و بالندگی آن مدیون نیروی انسانی سالم و توانمند است.

به گزارش خبرگزاری سلامت ، حسین پوپ با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش در حرفه پرستاری گفت: لازمه پیشرفت و توسعه توجه ویژه به امر سلامت جامعه و مردم است. یکی از حرفی که نقش بارزی در حفظ سلامت مردم دارد حرفه ارزشمند پرستاری است و داشتن و تربیت پرستاران توانمند به ما کمک کند تا سلامت را درکشور توسعه دهیم لذا تربیت پرستار که نقش غیر قابل انکاری در حوزه سلامت کشور دارد نیازمند تدبیر مناسب و داشتن برنامه مناسب با زیر ساخت های مطلوب است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بوشهر ادامه داد: این مهم می طلبد که متولیان حوزه سلامت با نگرش بسیار مثبت نسبت به تربیت پرستار و سایر حرف مرتبط با سلامت، اقدام نمایند.

وی با اشاره به معضل کمبود امکانات آموزشی در بیمارستان های کشور گفت: آموزش و تعلیم پرستاری را فدای سلایق شخصی نکنیم و با آینده نگری و دور اندیشی پرستارانی را تعلیم دهیم که بتوانند بازوان ارزشمندی برای نظام سلامت جهت ارتقاء این مقوله مهم توسعه در کشور باشند. بیمارستان هایی که به قول خود مسئولین وزارت بهداشت بیش از نیمی از آنها فاقد هرگونه استاندارد مناسب و فرسوده هستند با زیر ساخت های اینچنینی چطور می توانند نسبت به تربیت پرستار که یک رشته آکادمیک هست و نیازمند امکانات و زیر ساخت های خاص خود هست اقدام نمایند.

پوپ ادامه داد: اقدام شایسته و تصمیم بایسته آن است که با پرهیز از هرگونه اعمال سلیقه های فردی و فارغ از هرگونه سیاست ورزی غلط به درستی با دور اندیشی لازم در همه تصمیم گیری ها نسبت به شغل ارزشمند و مقدس پرستاری مناسب عمل کنیم. این حرفه مقدس که ضامن سلامت مردم است را اسیر نظرات شخصی و محفوظ ماندن در جایگاه و سمت خود ننمائیم.

نایب رئیس دوم شورای عالی نظام پرستاری کشور، در پایان خاطر نشان کرد: لازم است هرگونه تصمیم در این حوزه را منوط به نظر کارشناسان آن رشته بدانیم و با خرد جمعی تصمیمات عقلایی بگیریم همانطور که در کارگروه اصفهان در خصوص تربیت پرستار بیمارستانی به نتایج مطلوبی رسیدیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha