کد خبر: ناباروری-را-تابو-ندانید
۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲

متخصص اعصاب و روان گفت: تابو دانستن امر درمان ناباروری به رویکرد اجتماعی مردم ما بر می‌گردد که ناباروری را یک برچسب بد می‌دانند.

 

دکتر بهزاد قربانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت اظهار داشت: به مردم باید باور و آموزش داده شود که ناباروری هم مانند سایر امراض و مشکلات است و هیچ فردی را نمی‌توان به دلیل ابتلا به بیماری سرزنش کرد؛ بنابراین نباید به دلیل ناباروری زوجی را مورد سرزنش قرار داد که البته این امر نیاز به فرهنگسازی دارد.

 

فرهنگسازی در خصوص تابو نداستن درمان ناباروری دشوار است

عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا با بیان این که فرهنگسازی در این امر کار دشواری است، خاطرنشان کرد: البته شاید در شهرهای بزرگ اوضاع مقداری بهتر باشد، اما در شهرها و روستاهای کوچکتر که سطح فرهنگی جامعه پایین تر باشد بالطبع کار هم دشوارتر است و افراد از ناباروری احساس ناتوانی کلی می‌کنند و با تلقی خود به عنوان یک فرد ناتوان و عاجز خودشان را می‌بازند.

 

فاصله زیاد فرهنگی با کشورهای پیشرفته دنیا

این روانپزشک اذعان داشت: متأسفانه هنوز در قیاس با کشورهای اروپایی امریکایی در این مورد فاصله‌های زیادی داریم، البته در مورد فرزند خواندگی هم این مشکل وجود دارد و برخی این امر را تابو می‌دانند، نمی‌پذیرند یا انکار می‌کنند و در صورت پذیرفتنش آن از همه افراد مخفی نگه داشته می‌دارند؛ در حالی که هر یک از این مسائل تبعات و مشکلاتی را در پی دارد.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha