کد خبر: نائب-رئیس-کمیسیون-بهداشت-و-درمان-مجلس-د
۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تجمیع بیمه ها گفت: تجمیع بیمه ها یک  تفکری است که صد در صد به نفع درمان جامعه و به نفع درمان کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی است.

محمد حسین قربانی نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درباره تجمیع بیمه ها، اظهار داشت: ما بارها و بارها این را اعلام و بنده خیلی قاطع نظر خود را بیان کرده ام که در چارچوب قانون بوده است. بند 38 قانون پنجم توسعه به صراحت گفته که باید بیمه ها تجمیع پیدا کند.

نماينده مردم آستانه اشرفيه افزود: تجمیع بیمه ها قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه انجام شود که متاسفانه به هر دلیلی انجام نشد که نمی خواهم وارد آن قضیه شوم که حالا ضعف در دولت یا اختلافات بین وزارتخانه های بهداشت و رفاه بود. به هر حال با توجه به این که شعار دولت، بهداشت محور بود، خود شخص رئیس جمهور ورود می کرد و قضیه را به جایی می رساند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تقریبا همین کنار کشیدن شخص رئیس جمهور، باعث شد مقداری اختلاف بین دو وزارتخانه انجام شود و در مجلس اختلاف نظرهایی ایجاد شود که به هر حال قانون اجرا نشد. قانون برنامه ششم مطرح شد و تمام تلاشمان این بود که بندهای اصلی برنامه پنجم را در برنامه ششم بیاوریم و خوشبختانه پیشنهاد دولت هم در برنامه ششم بر همین منوال است.

وی با بیان این که یک تاکید و اصراری در سیاست های ابلاغی حوزه سلامت بود، تصریح کرد: در بند هفت، مشاهده می کنیم که دقیقا تاکیدات مقام معظم رهبری بر تجمیع منابع بیمه ها است، به عبارتی اگر هم ما نتوانستیم بیمه ها را تجمیع کنیم، لااقل تجمیع منابع بیمه ها را داشته باشیم و این یک نگاه هوشمندانه بر واقعیت ها است که در سیاست های ابلاغی هم آمده بود.

قربانی خاطرنشان کرد: ولی بنده نمی  دانم به چه  دلیلی و چه فضایی بر این مجموعه حاکم است که دوستان عزیز ما در مجموعه وزرات رفاه، همراهی و همگامی ندارند یا به هر دلیلی مانع تراشی می کنند و وارد فضاهای سیاسی می شوند یا جریان های سیاسی را در این قضیه دخیل می کنند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این که تجمیع بیمه ها یک  تفکری است که صد در صد به نفع درمان جامعه است، یادآور شد: این تفکر صد در صد به نفع درمان کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی است، چراکه قانون مشخصا اعلام می کند که «نه، بیست و هفتم»  پرداختی بیمه ها بایستی در درمان هزینه شود، درست است که آقایان ادعا می کنند که این «نه، بیست و هفتم یا هفت، بیست و هفتم»  را داریم هزینه می کنیم ولی  به هر حال پراکندگی منابع نمی تواند شفاف باشد.

وی با تاکید بر این که  باور ما بر این است که منابع باید تجمیع شود و یک مدیریت واحد هم داشته باشد، اظهار داشت: به نظر بنده یک جا تجمیع پیدا کنند. اصلا بگویند که متولی وزارت رفاه شود، ایرادی ندارد ما مشکلی از این که چه کسی متولی این باشد، نگران نیستیم. منابع بیمه یک جا تجمیع پیدا کند و مدیریت  شود.انتظار من این است که شخص رئیس جمهور ورود کند.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha