نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند ب ماده 89 لایحه برنامه ششم توسعه، گفت: به نظر بنده بند ب، طرح تحول سلامت را با چالش مواجه می کند و در حال حاضرکمیسیون بهداشت با این بند ب مخالفت دارد.

محمد حسین قربانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درباره بند ب ماده 89 لایحه برنامه ششم توسعه اظهار داشت: به نظر بنده این بند ب، طرح تحول سلامت را با چالش مواجه می کند و یک محدودیتی را هم برای جامعه پزشکی فراهم می کند.

وي تصریح کرد: چرا که هنوز زیرساخت های ما مثل پرونده الکترونیک، سیستم ارجاع و پزشک خانواده آماده نیست و این باعث می شود که بسیاری از اعضای هیئت علمی دانشگاه ها از فضای دانشگاهی خارج شوند.

نائب رئيس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: همچنین باعث می شود که بسیاری از درمانگاه ها به عنوان مثال درمانگاه آموزش و پرورش، فرهنگیان، نفت یا حتی خیریه همگی تعطیل شوند، چرا که برای  99 درصد از جامعه پزشکی که در این مراکز مشغول هستند، الزاما ممنوعیت ایجاد می کند، حتی در مناطق محروم.

نماينده مردم آستانه اشرفيه در مجلس گفت: به نظر بنده با توجه به این که قرار است کمیسیون تلفیق این را تصویب کرد، ولی  پیشنهاد کمیسیون بهداشت نبود. در حال حاضرکمیسیون بهداشت با این بند ب مخالفت دارد و خوشحالیم که وزارت بهداشت هم مخالفت می کند.

قرباني خاطرنشان کرد:تمام امید ما این است که بتوانیم کلیات حذف بند ب را داشته باشیم یا این که مقداری تلفیق کنیم تا بتوانیم بسیاری از ضعف ها، مشکلات و فشارهایی که در این زمینه است را کاهش دهیم.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha