کد خبر: نائب-رئیس-کمیسیون-اجتماعی-مجلس-در-گفتگ
۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به موضوع گورخواب ها، گفت: شهرداری ها چون در همه شهر رفت و آمد دارند، یا نهادهای انتظامی که از همه کوچه پس کوچه های شهر اطلاعات دارند باید این افراد را سریع تر به این نهادها اطلاع رسانی کنند.

سهیلا جلودارزاده نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درباره مسئله گورخواب ها و این که رسانه های معاند نظام از این موضوع علیه کشور سوءاستفاده کرده اند، اظهارداشت: معضلاتی که در کشور ما وجود دارد که در همه کشورهای دنیا هم وجود دارد، حتی در کشورهای ابرقدرت هم انسان ها زیر پل ها، زاغه ها و جاهای مختلف زندگی می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نوع زندگی برخی معتادین، گفت: خیلی اوقات، وقتی فرد معتاد از خانواده طرد می شود برای این که دیگران متوجه نشوند، کنجی را برای خود پیدا می کند که کسی به او کاری نداشته باشد و بعد از مصرف مواد، بتواند از موادی که استفاده کرده، لذت ببرد.

جلودار زاده با بیان این که باید یکسری مسائل را در کنار هم دید، خاطرنشان کرد: مجلس برای یک و خورده ای میلیون نفر خانم سرپرست خانوار به کمیته امداد بودجه و امکانات می دهد که از این امکانات استفاده کنند و چنین اتفاقاتی نیفتد.

وی افزود:همچنین سازمان بهزیستی برای حدود سیصد هزار نفر خانم های خودسرپرست و سرپرست خانوار بودجه می گیرد و بسیاری از خیریه ها نیز فعالیت می کنند. کمیته امداد آقایان را هم تحت پوشش دارد، که این اتفاقات نیفتد. بعضی وقت ها هم پیش می آید که این اتفاق می افتد، منتها شهرداری ها چون در همه شهر رفت و آمد دارند، یا نهادهای انتظامی که از همه کوچه پس کوچه های شهر اطلاعات دارند باید سریع تر به این نهادها اطلاع رسانی کنند.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به جلساتی که با نیروی انتظامی داشته اند، تصریح کرد: ما بارها در مورد جمع آوری این افراد و فرستادن آنها به خانه های گرم جلساتی با نیروی انتظامی داشته ایم. حتی به این افراد متادون می دهند که به تدریج اعتیاد خود را ترک کنند تا این مسائل جمع و حل شود.

جلودارزاده یادآور شد: در حاشیه بعضی شهرها که این مشکلات وجود دارد، مراکز بزرگی ایجاد کرده اند که طرف می تواند صبح به سرکار خود رفته و شب برای خواب به آنجا برود. نمی توانیم بدون این که دقیقا بدانیم کدام شهر و کجا است قضاوت کنیم، ممکن است کم کاری از سوی این نهادها باشد، پول می گیرند و وظیفه دارند که این کار انجام شود. بعضی ها نیز مشکل جا دارند، مثلا شهرداری تهران، 11 مرکز ایجاد کرده است ولی برای جمع آوری کامل این افراد، به مراکز بیشتری احتیاج داریم.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha