کد خبر: نائب-رئيس-كميسيون-اجتماعي-مجلس-در-گفتگ
۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۳۸

نائب رئيس كميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به ادامه یافتن طرح تحول سلامت، گفت: هر چه میزان بیماری ها و هزینه های درمان کنترل شود، می توان این  طرح را منطقی تر ادامه داد.

سهیلا جلودارزاده در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درباره ادامه یافتن طرح تحول سلامت، اظهار داشت: طرح تحول سلامت می تواند ادامه پیدا کند، به شرط این که محاسبات آن علمی شود. چرا که می دانیم بیمه یک مسئله درمانی نیست و مسئله اقتصادی است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که بیمه ها و هر طرحی که به درمان احتیاج داشته باشد، باید محاسبات بیمه ای به لحاظ علمی رعایت شود، گفت: نمی شود که عده زیادی را رایگان اعلام کرد و هزینه ها را بالا برد و بعد انتظار داشت که این طرح، جواب بدهد. اقتصاد بیمه باید رعایت شود و اگر دولت به عنوان مثال انقدر پول داشت که بدهد برای درمان رایگان، آن وقت بدهد.

جلودارزاده با اشاره به این که این موضوع باعث شده که هزینه ها چندین برابر افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: در حالی که منابع نیست. خود دولت کمبود منابع دارد و شرایط اقتصادی به گونه ای نیست که بتواند از همه بخش ها زده و بودجه را به درمان بدهیم که این منطقی نیست. بهتر است برای بهداشت و محیط زیست هزینه شود و بخشی از هزینه ها صرف آموزش های عمومی شود تا بیماری ها کمتر شد.

وی با بیان این که هر چه میزان بیماری ها و هزینه های درمان کنترل شود، می توان این  طرح را منطقی تر ادامه داد، یادآور شد: در حال حاضریک سفره بزرگ در بخش درمان پهن کرده ایم که می توان با سفره کوچکتری در بخش بهداشت، از بیماری ها پیشگیری کرد. در بخش بهداشت و درمان، آموزش  انجام شود. به عنوان مثال وقتی یک بیمار قلبی که می خواهد واکسن سرماخوردگی را دریافت کند، برخی ها به او می گویند ضرر دارد که باید روی این آموزش ها هزینه کرد تا از بیمار شدن پیشگیری شود.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha