کد خبر: مواد-مخدر-در-درمان-زودانزالی-بی-تأثیر-ا
۱ آبان ۱۳۹۵، ۹:۰۶

خبرگزاری سلامت: در تمام دنیا شایع ترین علت مراجعه مردانی که از لحاظ جنسی فعال هستند زوانزالی است. زودانزالی یکی از مشکلات جنسی شایع است که عدم درمان آن مشکلات جدی را از جمله موجب بروز فشارهای روانی، سردی روابط زناشویی، دوری زن و مرد از یکدیگر و بسیاری از مشکلات دیگر و در نهایت طلاق خواهد شد،. بنابراین برای تحکیم زندگی زناشویی و عدم بروز مشکلات روانی و عاطفی در زن و مرد باید برای درمان اقدام کرد. مسأله مهم در این امر عدم خجالت و پذیرفتن این مشکل است، زیرا انکار کردن و یا نپذیرفتن نه تنها چاره کار نیست، بلکه بر تخریب رابطه عاطفی و جنسی زوج هم دامن می‌زند.

دکتر امیر مدیر، رییس کلینیک سلامت خانواده مجتمع دارویی درمانی هلال ایران می‌گوید: بر اساس آماری که از اردیبهشت تا تیرماه سال جاری در این کلینیک انجام شد، بیشترین علت مراجعه مردان به ما ناشی از انزال زودرس بود. در واقع 30درصد میزان مراجعه مربوط به زودانزالی بود و 20درصد دیگر مردان زودانزالی را در کنار بیماری‌های دیگر داشتند.
وی می‌گوید: افردی که زودتر از زمان مورد تمایل خود دچار انزال می‌شوند، یعنی انزال مرد زیر یک دقیقه رخ می‌دهد انزال زودرس معنا می‌گیرد و این امر موجب بروز رنجش و مشکلات جدی در زندگی زناشویی زوج خواهد شد.
انزال زودرس می‌تواند سرمنشأ بسیاری از اختلالات در زندگی زوج باشد،نظیر اختلالات فردی شخصیتی، سوء مصرف مواد، کاهش اعتماد به‌نفس و...  باشد.

وی هشدار می‌دهد: متأسفانه برخی از افراد کم سن و سال دچار زودانزالی برای حل این مشکل به مصرف سوء مواد تمایل پیدا می‌کنند، در حالی که هیچ نوع موادمخدر و قرص های آرام بخش و خواب آور منفعتی برای درمان هیچ بیماری جنسی ندارند.

مصرف موادمخدر در کوتاه مدت امکان دارد اثراتی داشته باش،د اما به تدریج و دراز مدت اثرات معکوس خواهد شد و بر شدت مشکلات جنسی دامن می‌زند.

وی هشدار می‌دهد: در صورت عدم درمان صحیح و مناسب انزال زودرس موجب سرخورگی هر دو طرف، سردی راوبط و فشارروانی خواهد شد؛ در بسیاری از مراجعین زوجین نمی‌دانند که انزال زودرس موجب بروز مشکل در زندگی زناشویی آنها شده است. یعنی افراد بنا به دلایل دیگری در پی جدایی و طلاق از یکدیگر هستند.

مدیر تأکید می‌کند: بنابراین برای درمان زودانزالی درمان‌های استانداردی زیر نظر پزشکان مربوطه وجود دارد، در موارد شدید باید درمان‌های دارویی استفاده شود و در مواردی هم روان درمانی‌ها یا ترکیبی از این دو مورد نیز موثر و قابل درمان است.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha