کد خبر: مواد-دنداني-بخش-عمده‌اي-از-هزينه-دندا
۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۸:۴۸

قيمت بالاي مواد و تجهيزات دندان پزشكي بخش عمده‌اي از هزينه‌هاي دندان پزشكي را به خود اختصاص داده است ضمن اينكه سختي كار دندانپزشك را نيز بايد در محاسبه هزينه‌ها در نظر گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، دكتر كاظم آشفته، متخصص جراحي و ترميم ريشه دندان با بيان اين مطلب اظهار داشت: مواد دنداني و مدت زمان نگهداري آنها يكي از مسائل جانبي دندانپزشكي است كه اين رشته را از ساير رشته‌هاي پزشكي متمايز مي‌كند. در كشورهاي ديگر، بيمه پوشش‌هاي گسترده‌اي را براي هزينه‌هاي دندانپزشكي فراهم كرده است اما در ايران بيمه‌ها كمتر به اين زمينه علاقه نشان داده‌اند.
وي ادامه داد: قيمت مواد مورد استفاده در دندانپزشكي به طور مداوم در تغيير است و به دليل استفاده روزانه و اينكه نمي‌توان آنها را در مدت طولاني نگهداري كرد، بايد در حجم كم خريداري شوند.
آشفته ادامه داد: در كشورهاي ديگر هم تعرفه دندان پزشكي در مقايسه با ساير رشته‌هاي پزشكي بالاست اما بيمه‌ها پوشش‌هاي مناسبي را برقرار كرده‌اند.
دبير هفدهمين كنگره اندودنتيست‌هاي ايران با بيان اينكه تجهيزات دندانپزشكي توليد داخل از كيفيت بالايي برخوردار شده‌اند، گفت: خوشبختانه توليد كنندگان ما در منطقه حرف اول را مي‌زنند تا حدي كه تجهيزان دندان پزشكي را هم صادر مي‌كنند.
وي با اشاره به برگزاري كنگره اندودنتيست‌ها از ششم تا هشتم مردادماه در هتل المپيك، گفت: براي كنگره امسال شعار "حفظ سلامت دندان، حفظ سلامت جامعه" انتخاب شده است. در بحث بررسي سلامت جامعه، تغذيه مهمترين نقش را بر عهده دارد و معبر اصلي ورود غذا به بدن، دهان و دندان است. اگر دندان كارايي درستي نداشته باشد، ساير موارد نيز به درستي انجام نخواهد شد. علاوه بر اين، عفونت‌هاي مختلف دندان مي‌تواند سلامت فرد را با خطر مواجه كند و عدم درمان به موقع آن كه عمدتا در ريشه دندان است مي‌تواند آسيب‌هاي سنگين و جبران ناپذيري را به سلامت فرد تحميل نمايد.
وي با اشاره به تاثيرگذاري برگزاري چنين كنگره‌هايي بر افزايش سطح كيفيت خدمات دندانپزشكي، ادامه داد: در كنگره هفدهم به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده است كه همه دندانپزشكان بتوانند بهره لازم را ببرند تا با افزايش تبادل دانش علمي و عملي، شاهد دستاوردهاي خوبي براي جامعه دندانپزشكي باشيم.
آشفته گفت: در كنگره امسال، كميته علمي مقالات ارسال شده را با حضور اساتيد مطرح دندان پزشكي ارزيابي خواهد كرد و براي نخستين بار، جايزه مرحوم موسوي به مقالات برگزيده اهدا خواهد شد.  همچنين در ارزيابي مقالات در كميته دانشجويي، از روش برگزاري مسابقه استفاده خواهد شد كه باعث افزايش انگيزه دانشجويان در ارائه بهتر دستاوردها و پژوهش‌هاي علمي مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha