کد خبر: منعی-برای-روزه‌داری-مبتلایان-به-میگرن
۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۰۴

متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر این‌که منعی برای روزه داری مبتلایان به میگرن وجود ندارد، اذعان داشت: افزایش دز داروهای مصفی برای این افراد می‌بایست با تجویز پزشک باشد.

 

دکتر سعید قزوینیان متخصص مغز و اعصاب، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، با بیان این‌که سر درد شایعترین شکایت بشر است، افزود: پیش از آغاز ماره رمضان با حجم عمده‌ای از مراجعه به درمانگاه‌ها و مطب پزشکان مواجه هستیم؛ چرا که بسیاری از مبتلایان به میگرن تحت درمان هستند و این سوال را دارند که آیا می‌توانند روزه بگیرند یا خیر.

قزوینیان تصریح کرد: این افراد دچار یک تلنگری در میگرن هستند؛ بدین معنا که به نور، بو و یا محرک‌های دیگر حساسیت دارند. البته دسته‌ای به گرسنگی حساس هستند که گرفتن روزه برای آنها توصیه نمی‌شود.

وی با تاکید بر این‌که منعی برای روزه گرفتن مبتلایان به میگرن وجود ندارد، افزود: این افراد باید روال دارویی خود را با تجویز پزشک تغییر دهند. معمولا برای این افراد داروهای پیشگیری تجویز می‌شود و حتما مصرف دارو با آب و مایعات فراوان باشد.

این متخصص مغز و اعصاب با توصیه به مبتلایان میگرن مبنی بر این‌که از مصرف غذای چرب و ناگهانی پرهیز شود، اذعان داشت: ضروری است فاصله‌ای بین مصرف دارو و غذا باشد. در صورتی که قرد در حین روزه‌داری دچار حمله حاد شد، بهتر است به اتاق تاریک و خلوت برود و در موارد استثنا، مصرف دارو برای رفع درد الزامی است.

قزوینیان گفت: تغییر سیکل خواب در ماه رمضان و بیدار شدن در نیمه شب برای وعده سحر ممکن است منجر به سردرد شود و نیاز باشد دز مصرفی دارو در این ایام از سوی پزشک افزایش یابد.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha