کد خبر: منابع-وزارت-بهداشت-براساس-شاخص-ها-توزی
۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۲۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۶۷ مرکز آموزش عالی و دانشگاهی در استان قزوین وجود دارد و حدود ۱۲۶ هزار دانشجو در دانشگاه های استان در حال تحصیل هستند.
به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر مهرام ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سی و سومین دوره همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در قزوین با اشاره به برخی از جاذبه های گردشگری و تراکم جمعیت استان قزوین گفت: ۶۷ مرکز آموزش عالی و دانشگاهی در این استان وجود دارد و حدود ۱۲۶ هزار دانشجو در دانشگاه های استان در حال تحصیل هستند بنابراین می توان ادعا کرد که قزوین یک استان دانشگاهی است.

وی در ادامه به برخی از ویژگی های دانشگاه های استان اشاره کرد و افزود: نسبت شاخص دانشجو به جمعیت در استان 101 نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت است سهم دانشجویان دختر 44.5 درصد است. در دانشگاه علوم پزشکی قزوین پنج دانشکده علوم پزشکی در ۵۲ رشته با حدود سه هزار دانشجو و ۳۲ رشته تحصیلات تکمیلی داریم با حدود ۶۰۰ دانشجو، همچنین هشت مرکز تحقیقات، شش مرکز تحقیقات بالینی، یک مرکز رشد، دو شرکت دانش بنیان ثبت شده و شش شبکه بهداشت و درمان تحت پوشش داشگاه قرار دارد.

دکتر مهرام با بیان اینکه منابع وزارت بهداشت باید براساس شاخص ها توزیع شود افزود: معتقدم در این دوره می توان بیشترین میزان دقت، سلامت و عقلانیت را در معاونت توسعه وزارت بهداشت مشاهده کرد.
وی در پایان به برخی از چالش های مشترک وزارت بهداشت و دانشگاه ها در حوزه های مختلف اشاره کرد و به ارائه راهکار های تخصصی جهت برون رفت از چالش ها پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha