کد خبر: مقاومت‌هایی-برای-استقرار-نسخه-الکترو
۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳

خبرگزاری سلامت: ایجاد پرونده الکترونیک سلامت برای عموم شهروندان، به عنوان رکن اساسی در ارائه خدمات نوین مربوطه از ضروریات نظام سلامت کشور می‌باشد.

دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در این رابطه به خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت گفت: در حال حاضر برای بیش از 54 میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده و تاکنون، 280 میلیون بار خدمت در سامانه سیب ثبت و پیگیری شده است.

حریرچی با اشاره به این که پوشش خدمات سلامت در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر به طور تقریبی کامل است، افزود: در شهرهای زیر 50 هزار نفر ارائه خدمات به طور کامل انجام می‌شود. البته برای تحقق اهداف در این مسیر، با مراجعه مردم به تدریج پوشش کامل خدمات سلامت را در سراسر کشور شاهد خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد ثبت خدمات در سامانه سیب در آینده نزدیک به رقم 70 میلیون برسد.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: در همین بستر در سطح دو و سه، در بیمارستان‌ها با سامانه سپاس، شمس برای برقراری نظام ارجاع در این بستر برنامه ریزی شد که موفقیت بسیار بزرگی است. شکل گیری نظام ارجاع و پزشک خانواده منوط به فراهم بودن بستر الکترونیک سلامت و ارجاع است که از ملزومات اصلی می‌باشد.

شهروندان تهرانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران که محدوده جنوب تهران را شامل می‌شود، تحت پوشش پرونده الکترونیک قرار گرفته‌اند.

حریرچی در این رابطه بیان داشت: مردم با توجه به استقرار مراقبین سلامت و پزشکان خانواده، سعی کنند مراجعات خود را به این مراکز داشته باشند و از سوی دیگر، در نظر داشته باشند که ویزیت پایه نیاز به زمان دارد و حوصله و صبر مردم، راهگشا خواهد بود.

وی یادآور شد: سامانه قابلیت انتقال پرونده را به صورت اتوماتیک دارد؛ بنابراین شهروندان در صورت نقل مکان حتما برای انجام اقدامات لازم اطلاع دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان از تمهیدات لازم برای استقرار نسخه‌های الکترونیک خبر داد و گفت: مقاومت‌هایی در این زمینه وجود دارد، و لیکن با خرد جمعی جامعه علمی کشور، ارائه کنندگان خدمات، تامین کنندگان مالی و وزارت بهداشت به عنوان متولی امر سلامت در کشور در آینده نزدیک تحقق خواهد یافت.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha