کد خبر: معتادان-مجرم-نیستند-به-اعتیاد-به-عنوان
۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۹

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: مشکل اصلی در اعتیاد البته نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا، عدم سرمایه گذاری بر تحقیقات بنیادی و اساسی  است.

 

دکتر رضا ملک زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور ما با حجم و گستردگی عظیم، اعتیاد می‌باشد و نیاز است که روی اعتیاد تحقیق  شود و به افراد معتاد برای ترک کردن کمک کنیم.

 وی افزود: به اعتیاد به عنوان بیماری نگاه نمی‌شود و روی آن تحقیقاتی که باید انجام نشده است؛ در حالی که اگر روی اعتیاد هم از ابتدا به عنوان یک بیماری تحقیق صورت می‌گرفت به طور حتم علت‌یابی می‌شد.

ملک زاده خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در اعتیاد البته نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا، عدم سرمایه گذاری بر تحقیقات بنیادی و اساسی است و در حال حاضر تمام دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که باید این تحقیقات انجام شود. یکی از بزرگترین تحقیقات در خصوص اعتیاد توسط ما در دنیا با همکاری تمام موسسات تحقیقاتی صاحب نظر در حال انجام است.

 

معتادان مجرم نیستند

وی خاطرنشان کرد: زمانی که فردی معتاد می‌شود، نباید به آن به عنوان یک مجرم نگاه کنیم. چنین فردی نیازمند کمک و حمایت است و اولین اقدام، بررسی و تحقیق است که درمانی برای اعتیاد پیدا کنیم که متأسفانه هنوز چنین کاری انجام نشده است.

 

اعتیاد محدود به مردان نیست

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داد: خانم ها به اعتیاد خیلی مستعدتر هستند و پس از این که معتاد می‌شوند عوارض در آنها بیشتر است. بنابراین نباید فکر کنیم که اعتیاد تنها مخصوص مردان است.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha