معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر سنجش برنامه ها و پایش سطح به سطح از خانه های بهداشت در روستاها تا مراکز جامع خدمات سلامت در شهرها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر علی اکبر سیاری در نشست «استقرار نظام پایش و ارزشیابی خدمات سلامت در کشور» که در سالن اجتماعات ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: نظارت برای رسیدن به شناخت است و شناخت از سه راه مطالعه، مشاروه و مشاهده به دست می آید. نتیجه این شناخت نیز قضاوت کردن و تصمیم سازی برای بهبود کیفت خدمات به مردم خواهد بود.

وی افزود: نظارت ها بر مراکز بهداشتی و عملکرد دانشگاه ها در حوزه بهداشت به صورت جمعی صورت می گیرد زیرا برنامه های متعددی در این مراکز در حال اجراست و باید یک سیستم مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: ما 15 برنامه و 10 پروژه پشتیبان و یک بسته خدمتی داریم که تیم های پایش باید با آن ها آشنایی کامل داشته باشند.

دکتر سیاری اظهار داشت: هدف ما جلوگیری از مرگ های نابهنگام، پیشگیری از ابتلا به بیماری ها، جلوگیری از 76 درصد مرگ ها که ناشی از 4 بیماری غیرواگیر است. برای این کار هم منابعی در اختیار داریم که باید تمام این برنامه ها و منابع پایش شوند که چگونه انجام شده و مصرف می شوند.

وی افزود: بدون حضور در مناطق و مشاهده کیفیت اجرای برنامه ها و مصرف منابع نمی توانیم سنجش درستی انجام دهیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha