کد خبر: معاون-بهداشت-در-نشست-معاونان-بهداشت-دا
۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۹

معاون بهداشت در نشست معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران بر ضرورت عملیاتی شدن برنامه ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر تاکید کرد.


به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر علی اکبر سیاری با بیان این که بیماری های غیرواگیر معضل امروز ماست که موجب مرگ زودرس می شود، گفت: در این خصوص سازمان بهداشت جهانی 14 شاخص را تعریف کرده و ایران در دنیا با برنامه هایی که در این زمینه انجام داده، هم اکنون در رتبه دوم است.

وی با بیان این که برنامه ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در 4 شهرستان پایلوت شده است گفت: آموزش نیروها انجام و بسته خدمت لازم تعریف شده است بنابراین این برنامه به عنوان یکی از مهم ترین اولویت های بهداشت باید عملیاتی شود.

دکتر سیاری گفت: ارتقای کیفیت برنامه ها و کسب رضایتمندی بیشتر مردم نیز از اولویت های دیگر است.

معاون بهداشت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت را یکی دیگر از اولویت های این معاونت دانست و گفت: در این زمینه از نظر پوشش جمعیتی، شیراز، گناباد، قم، خراسان جنوبی و اردبیل، از نظر تعداد واحدهای تحت پوشش تهران، اردبیل، گناباد، البرز و زنجان و از نظر تعداد کاربران، تهران، زنجان، شیراز، شهید بهشتی و یزد رتبه های اول تا پنجم را کسب کردند.

وی با بیان این که ادغام برنامه کنترل و پیشگیری از ایدز یکی دیگر از اولویت هاست، گفت: 50 کشور دنیا توانسته اند 50 درصد میزان ابتلا به ایدز را کاهش دهند.

دکتر سیاری با اشاره به اهمیت توجه به موج سوم ایدز از راه جنسی، گفت: پخش سریال پریا میزان مراجعه در کشور جهت تشخیص را 8 برابر و تست ها را 4 برابر کرد.

معاون بهداشت در ادامه افزود: فصل عفونت های حاد تنفسی است و باید مراقبت بیشتری کنیم و مردم نیز توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

وی بر اجرای نظارت سطح به سطح تاکید کرد و بیان داشت: اولویت های سال 95 قبلا اعلام شده و در این نشست همین اولویت ها را دنبال می کنیم.

دکتر سیاری خطاب به معاونین بهداشتی افزود: سیستم شبکه بهداشت شهری تقریبا کامل شده و از بخش خصوصی نیرو گرفتیم باید توجه کنید که این نیروها آموزش دیده و مانند بهورزان دلسوزانه کار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha