معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما گفت: در نظرسنجی های مختلف و مستمر، همواره جامعه پزشکی در صدر گروه های مرجع و مورد اعتماد مردم قرار دارند که باید از آن صیانت شود.


به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از  وبدا، دکتر علی دارابی در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان های وابسته که پیش از ظهر امروز در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه سلامت بزرگترین سرمایه هر انسان در جامعه است، اظهار داشت: حوزه سلامت شاخص ها و نشانه های توسعه یافتگی کشورهای مختلف است و در دهه های اخیر، سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت اهتمام ویژه ای به نام گذاری سالها به ویژه با موضوعات سلامت و بهداشت داشته اند.


دکتر دارابی از دکتر هاشمی به عنوان فخر هیات دولت یاد کرد و گفت: از اول انقلاب و در زمان جهاد سازندگی با ایشان آشنا هستم و در حال حاضر هم همان روحیه جهادی و عالمانه را دارد.
وی اضافه کرد: وزیر بهداشت در طول تصدی مسئولیت خود، تا کنون 217 سفر به ویژه به مناطق محروم و مرزی داشته که از حجم بسیاری از سفرهای برخی از دولت های بعد از انقلاب بیشتر است و دکتر هاشمی، طبیب دوّار است و وظیفه داریم که به حوزه سلامت کمک کنیم.


معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما گفت: دکتر زارع نژاد نیز از همکاران قدیمی ما است و سالهای زیادی است که خدمات ارزشمندی در حوزه روابط عمومی داشته و تلاش بسیاری کرده تا نگاه حرفه ای را در حوزه روابط عمومی جاری کند و امیدوارم که بتوانیم کمیته ای مشترک برای افزایش همکاری های حوزه سلامت و رسانه ملی تشکیل دهیم.


وی تاکید کرد: به یاد داریم که در دوران های گذشته، پزشکان هندی و بنگلادشی در ایران طبابت می کردند و مردم آنها را قبول نداشتند و صرفا برای رفع تکلیف به آنها مراجعه می کردند اما پس از انقلاب اقدامات بسیار بزرگ و ارزنده ای در حوزه پزشکی و سلامت انجام شده و می توانیم در بهمن سال 97 که مصادف با چهلمین سال پیروزی انقلاب است از خدمات حوزه سلامت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان کارنامه درخشان نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.
معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما گفت: علیرغم وجود محدودیت ها و چالش های موجود اما اقدامات بسیار بزرگ و افتخار آمیزی در حوزه سلامت انجام شده و شاهد بودیم که وزرای سابق همواره از مشکلاتی مانند کمبود تخت بیمارستانی و قدمت بسیار بالای مراکز درمانی سخن می گفتند اما در سراسر کشور، اقدامات مناسبی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است.


وی خدمات انجام شده حوزه سلامت را در مسیر اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری، اولویت ها و دستور کار را به صورت دقیق مشخص کرده اما باید افکار عمومی را بسیج کرد و خوشبختانه کمتر وزارتخانه ای به اندازه وزارت بهداشت، چنین اعتماد و اعتباری را در بین مردم دارد.


دکتر دارابی با اشاره به فرا رسیدن عصر و جهان رسانه ای، تصریح کرد: لازم است تا روابط عمومی را با توجه به عصر رسانه ای، بازتعریف کنیم زیرا روابط عمومی دیگر نباید فقط به انتشار نشریات، رییس نامه یا وزیر نامه بپردازد بلکه روابط عمومی امروز دیگر، هنر، فن و مدیریت است و در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا، روابط عمومی در حوزه های مدیریت تدریس می شود و هر مدیر باید یک روابط عمومی باشد.


وی با اشاره به تعدد رسانه های مختلف تصویری، صوتی، مکتوب، دیجیتال و شبکه های اجتماعی، خاطرنشان کرد: هدف روابط عمومی باید تعامل حسنه با رسانه ها بوده و پاسخگو و در دسترس آنها باشد زیرا روابط عمومی و رسانه ها، همسایه دیوار به دیوار هستند و اعتماد، سرمایه بزرگ بین روابط عمومی و رسانه ها است.


معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما یادآور شد: در هر سازمان، جایگاه و اعتبار روابط عمومی باید به گونه ای باشد که همه به آن احترام بگذارند و باید بتواند قدرت اقناع سازی افکار عمومی و دفاع از سازمان خود را داشته باشد و هشدار ها و علائم را به موقع به موقع به مسئولان منعکس کند.


دکتر دارابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تالیف کتاب آینده پژوهی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: در این کتاب مشخص کرده ام که دنیای آینده چه تاثیری بر ایران می گذارد و در حوزه سلامت نیز در این مشخص شده که در 30 سال آینده، متوسط عمر افراد در جهان افزایش چشمگیری می یابد و بیماری های روحی، روانی و جسمی فراوانی بر اثر استفاده از تلفن همراه در جامعه پدید می آید و یکی از رسانه های معتبر دنیا عنوان کرده بود که بیمارستانی در لندن به تازگی بخشی را برای پیامدها ی تلفن های همراه، راه اندازی کرده است.


وی به تشریح ظرفیت های رسانه ملی پرداخت و گفت: رسانه ملی دارای 145 شبکه رادیو و تلویزیون است که با بیش از 35 زبان فراملی، برنامه های مختلفی را تهیه و تولید می کنند و از مجموع 145 شبکه رادیو و تلویزیونی،70شبکه در استانها قرار دارد که می توان از این ظرفیت برای ارتقای سلامت جامعه بهره برد.
دکتر دارابی خاطرنشان کرد: در دوره جدید صدا و سیما، یکی از مهمترین تصمیمات، تصویری کردن رادیوهای استانی بود که گام بزرگی برای بهتر دیده و شنیده شدن رادیو به حساب می آید علاوه بر این شبکه و رادیو سلامت، به طور 24 ساعته به تولید برنامه های حوزه سلامت می پردازند و حجم برنامه ها با موضوع سلامت در سایر شبکه ها در حوزه خبر، مستند و برون مرزی زیاد است.


معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما اضافه کرد: باید کارها و تولیدات مشترکی در حوزه پویانمایی، انیمیشن، فیلم، سریال، ساخت مستند، نماهنگ، برنامه های گفتگو محور و به ویژه زیرنویس که قدرت بسیار زیادی دارد، را برای ارتقای سلامت مردم انجام دهیم و جشنواره ها مانند جشنواره تولیدات رادیویی استانها می تواند ظرفیت مناسبی برای همکاری باشد.


وی ضمن تاکید بر اهمیت ارتباط و تعامل حوزه سلامت با رسانه ملی، گفت: شورای عالی سلامت صدا و سیما به زودی آغاز بکار می کند و مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور می توانند در دعوت بهترین کارشناسان به صدا و سیما کمک کنند از سوی دیگر نیز نقش آنها در گسترش استفاده از اصطلاحات ساده و مورد فهم مردم بسیار مهم است زیرا بسیاری از مردم با واژه ها و اصطلاحات دشوار و لاتین پزشکی، آشنایی ندارند.

 

بنا بر این گزارش، مدیران روابط عمومی دانشگاه ها و دانشکده های علوم زشکی و سازمان های وابسته نیز به بررسی موضوعات مختلف در زمینه همکاری صدا و سیمای استانها با دانشگاه ها و دانشکده های خود پرداختند و از دکتر دارابی خوساتند تا صدا و سیما در چند ماه پایانی دولت، همچنان بر همکاری مناسب خود با آنها ادامه دهد.

گفتنی است در پایان این مراسم به پاس همکاری و تعامل مراکز استانها با حوزه سلامت، هدیه ای به رسم یادگار به دکتر دارابی معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha