کد خبر: معاون-آموزش،-پژوهش-و-فناوری-جمعیت-هلال
۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۹

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر گفت: توسعه همکاری هلال‌احمر با وزارت امور خارجه با توجه به قرابت ماموریت‌های نهادی مردمی چون هلال‌احمر با وزارت امور خارجه، کمک بسیاری به انتقال مفاهیم و تجارب موفق سایر کشورها به داخل و بومی‌سازی آنها در داخل و انتقال تجارب داخلی به سایر کشورهای منطقه و جهان؛ خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سد حمید جمال‌الدینی در اختتامیه دوره نخست آموزش‌های همگانی امداد و نجات به همسران دیپلمات‌ها که با حضور مریم ایمانیه، همسر وزیر امور خارجه و 30 تن از همسران سایر وزرا و مدیران وزارت امور خارجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: این دوره آموزشی علاوه بر تقویت و توسعه آموزش‌های امدادی در میان خانواده‌های سفرا، موجب  انتقال مفاهیم و ظرفیت‌های موجود در هلال احمر با توجه به ظرفیت های وزارت امور خارجه و ساختار و توان هلال احمر در حوزه دیپلماسی عمومی خواهد شد.


وی افزود: شروع توسعه این همکاری‌ها با  آموزش کمک‌های اولیه بوده که مقدمه‌ای برای انتقال تجارب و تفکرات و توسعه همکاری های داوطلبانه است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر  با تاکید بر اینکه به دنبال تبدیل هلال احمر به نهادی خردمحور هستیم، گفت: در این ساختار باید به همه ابعاد علم و دانش توجه کرد؛ علمی که پیوست بشردوستی، کرامت انسانی وصلح داشته باشد و نویدبخش جهانی عاری از خشونت باشد.


وی با بیان اینکه در این دوره آموزش‌های کمک‌های اولیه، روش‌های برخورد با مصدوم، احیاء، شکستگی‌ها و خونریزی‌ها، سوختگی و فوریت‌های پزشکی و ... ارائه شده است، افزود: به علاوه همسران سفرای ایران در سایر کشورها با طرح خادم و هدف نهایی آن آشنا شدند.
جمال‌الدینی خاطرنشان کرد: هر اندازه وابستگی هلال‌احمر به سیستم های دولتی کمتر شود در اجرای برنامه های خود موفق تر خواهد بود لذا نگاه هلال احمر به همکاری بیشتر با داوطلبان و گروههایی است که نگاه مردمی قویتری دارند.
وی با تاکید بر اینکه باید پیام کشور خود را در حوزه های مختلف بخصوص فعالیت های مرتبط با هلال احمر به سایر کشورها منتقل کنیم اظهار کرد: تاریخ نشان داده است که جمهوری اسلامی ایران ادبیات قابل ارائه ای به سایر کشورها دارد.
به گفته معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، ضروری است تا فعالیت کاری و داوطلبانه این نهاد مردمی با وزارت امور خارجه و بخصوص همسران دیپلمات ها حفظ شود چرا که گاه انتقال پیام شما اثر وضعی در کار هلال احمر خواهد گذاشت که ممکن است با هزاران نامه و مکاتبه نتوان آن را محقق کرد؛ به عبارتی همسران سفرا و مدیران ارشد وزارت خارجه پیام آوران صلح و دوستی هلال احمر در سایر کشورها هستند.
مریم ایمانیه، همسر وزیر امور خارجه هم در این دوره آموزشی با اشاره به اینکه هلال احمر نهادی کاملا مردمی و انسان دوستانه است گفت: خدمات انسان دوستانه هلال احمر در سایر کشورها همواره زبانزد بوده و فعالیت بی طرفانه و بی غرضانه این نهاد مردمی در خدمت به مردم سایر کشورها شایسته تقدیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha