کد خبر: مشهد-قطب-اپتومتری-کشور-است
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۰۹

دبیر اجرایی هفدهمین کنگره سراسری اپتومتری خراسان رضوی گفت: مشهد قطب اپتومتری کشور است و انجمن اپتومتری خراسان رضوی گام‌های بلندی در این زمینه برداشته است.

به گزارش خبرگزاري سلامت محمود اثنی‌عشری در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین کنگره سراسری اپتومتری خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به پیشرفت روزافزون علوم و تکنولوژی در حوزه سلامت به‌ویژه سلامت چشم، به‌روزرسانی اطلاعات و دانش اپتومتریست‌ها به عنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت چشم، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است این کنگره با هدف ارتقاء سطح سلامت چشم جامعه از طریق افزایش دانش و علم اپتومتریست‌های سراسر کشور و تجهیز آنان به آخرین دستاوردهای حوزه اپتومتری در حال برگزاری است.

وی افزود: در این کنگره سه روزه بالغ بر ۵۰۰ نفر شرکت دارند که برنامه‌هایشان در قالب ۳۱ سخنرانی، 3 پانل تخصصی و ۸ پوستر ارائه می‌شود و تفاوتش با دوره‌های قبل، تعریف متفاوت در فرایندهاست.

دبیر اجرایی هفدهمین کنگره سراسری اپتومتری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این کنگره با همکاری انجمن علمی اپتومتری ایران، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سازمان نظام پزشکی مشهد و بیمارستان رضوی برگزار می‌شود.

اثنی‌عشری در رابطه جایگاه ایران در حوزه سلامت بینایی، تصریح کرد: جایگاه ایران در این زمینه بسیار خوب است و جزو اولین کشورها در زمینه سلامت چشمی هستیم.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه جانبی تجهیزات و فن‌آوری روز اپتومتری در حاشیه این کنگره خبر داد و گفت: این نمایشگاه تخصصی شامل تجهیزات اپتومتری، لنزهای تماسی و نیز غرفه پژوهش بوده که طی سه روز برگزاری کنگره پذیرای اپتومتریست‌ها، چشم پزشکان و سایر متخصصان مرتبط است.

مدیر اجرایی بخش چشم بیمارستان رضوی در ادامه بیان کرد: از جمله نکاتی که در مورد نمایشگاه جانبی قابل ذکر است حضور چند شرکت داخلی تولیدکننده عدسی‌های طبی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا برای تولید عدسی‌های تدریجی یا پروگرسیو برای دید هم‌زمان دور و نزدیک است که قابل رقابت با شرکت های مدرن خارجی هستند. همچنین چند شرکت دانش بنیان داخلی نیز در زمینه تولید محلول‌های شستشوی لنز تماسی و دستگاه هندلینگ یا همان گذاشتن و برداشتن لنز تماسی بدون دخالت دست برای جلوگیری از هرگونه عفونت هنگام هندلینگ این لنزها در این کنگره حضور دارند.

وی افزود: در این کنگره  کارشناسان فنی دو شرکت بین‌المللی برای به روزرسانی آخرین تکنیک‌ها و‌ آموزش‌های ویژه عینک طبی به صورت کاملاً علمی، مدرن و تخصصی حضور دارند و آموزش ره‌آوردهای جدید درمان اختلالات دید دوچشمی نیز در این کنگره ارائه خواهد شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha