مشاور وزیر بهداشت تدابیر ویژه فوریت های پزشکی برای پذیرش بیماران در اورژانس های بیمارستانی را تشریح کرد.

پیر حسین کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري سلامت  اظهار داشت: در بحث فوریت های پزشکی همه باید پای کار باشند و در پذیرش و ارائه خدمات فوریتی و درمانی خدمات رسانی کنیم.

سرپرست اورژانس کشور افزود: ما در برابر جان انسانها مدیونیم و نباید مردم را به لحاظ یک سری مسائل اقتصادی از پذیرش در بیمارستان ها محروم کنیم.

وی گفت: هیچ قانونی به ما اجازه نمی دهد که مریض اورژانسی را پذیرش نکنیم و خدمت دهی به بیمار و مصدوم اورژانسی را قربانی مسائل مسایل اقتصادی کنیم و بایستی با تمام توان باری که بردوش مردم هست را برداریم و در صورتی که بیمار بخاطر مسائل اقتصادی  پذیرش نشود و خدمات دهی به بیمار صورت نگیرد این امری پسندیده نیست .

کولیوند تصریح کرد: در بحث های اورژانسی هیچ کس نمی تواند مانع تراشی کند و بیمار اورژانسی را قبول نکند و برای پیگیری این مبحث در ابتدا لازم است که خود ما مسائل و چالش ها را در جلسات پیگیری کنیم و همه باید باهمکاری در تسهیل کردن این موضوع کمک کنیم  به نتیجه مثبتی برسیم و در صورت عدم حصول نتیجه موضوع را در عرصه کلان و با مسولین کشوری پیگیری کنیم.

کولیوند با اشاره به اهمیت تجهیز و تقویت بیمارستان های نظامی در کشور افزود :بیمارستانهای نظامی بایستی تقویت و به بهترین تجهیزات مجهز شوند و همانطور که تقویت تمام مراکز نظامی کشور تقویت نظام است، تقویت بیمارستان های نظامی نیز تقویت نظام ما می باشد،در دنیا بهترین بیمارستانها با بهترین تجهیزات و امکانات بیمارستان های نظامی هستند.

سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: بزودی در تمامی دسپیچ های اورژانس کشور پزشک قلب مستقر می شود و این امر در جهت ارائه خدمات ویژه به بیماران قلبی خصوصا سکته ای حاد قلبی تا بتوان در اسرع وقت خدمات درمانی و فوق تخصصی قلبی برایشان انجام پذیرد.

کولیوند با اشاره به حمایت بی قید و شرط مسئولین بیمارستان های نظامی از این امر افزود: رؤسای بیمارستان های نظامی ضمن تایید این امر باتمام توان اعلام آمادگی کردند .

كدخبرنگار41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha