کد خبر: مشاغلی-که-احتمال-ابتلا-به-سرطان-مثانه-ر
۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰

دبیر اجرایی بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران با اشاره به ارتباط مسقیم استعمال سیگار با سرطان پروستات، گفت:  شایع ترین علامت سرطان مثانه وجود خون در ادرار است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت محمدعلی زرگر در حاشیه بیستمین کنگره انجمن ارولوژی ایران اظهار داشت: از سرطان‌های شایع مرتبط با حوزه ارولوژی سرطان پروستات، کلیه و مثانه است لذا اگر این مشکل به موقع تشخیص داده شود، قابل پیشگیری است.

وی افزود: سرطان پروستات را می توان با یک آزمایش ساده تشخیص داد، همچنین این سرطان قابل درمان است.

دبیر اجرایی بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه از علائم سرطان مثانه  وجود خون در ادرار است، گفت: افراد باید هرگونه تغییر در رنگ ادرار را جدی بگیرند، همچنین باید توجه داشت که شایع‌ترین علت سرطان مثانه استعمال سیگار و مصرف مواد مخدر است.

زرگر تصریح کرد: افرادی که در کارخانه رنگرزی کار می کنند و با مواد شیمیایی سر و کار دارند، نسبت به سایر افراد بیشتر احتمال داشته که مبتلا به سرطان مثانه شوند، نکته قابل توجه این بوده که تقریباً تمام افرادی که به نوعی مبتلا به سرطان مثانه می شوند سیگاری هستند.

دبیر اجرایی بیستمین کنگره انجمن اورولوژی ایران خاطر نشان کرد: سرطان مثانه در زنان خیلی شایع نیست، ولی این مسئله در غربی‌ها به دلیل مصرف سیگار در زنان بیشتر است.

وی در پایان گفت: در 25 سال گذشته در درمان سنگ کلیه انقلاب بزرگی شده و این مسئله در حالی بوده که قبلاً نیاز به جراحی‌های باز در درمان سنگ کلیه بوده اما امروزه اولین خط درمان، استفاده از سنگ شکن است.

كدخبرنگار410800

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha