کد خبر: مشارکت-در-امور-خیریه-بهترین-تصمیم-زندگ
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸

وزیر بهداشت با اشاره به ساخت بیمارستان امید ارومیه توسط انجمن حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی، گفت: از اینکه این بیمارستان با مشقت و عشق فراوان برای خدمت به مردم و نیازمندان ساخته شده سپاسگزارم و مشارکت در امور خیریه بهترین تصمیم زندگی افراد است.

به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر سید حسن هاشمی در آیین افتتاح پروژه های مهم درمانی ارومیه که در بیمارستان امید ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ساخت این بیمارستان توسط خیرین پند آموز است و علاوه بر کمک مادی، بخش معنوی این امور در وضعیت سیاست زده کشور و فرهنگ آسیب دیده ای که هر فرد، گروه یا صنفی به دنبال رفع مشکلات و منافع خودش است، بسیار ارزشمند است زیرا در برخی موارد، نگاه ما کمتر به منافع ملی است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت حتما وظیفه دارد که از خیرین و امور خیریه حمایت کرده و مشکلات آنها را حل کند و اگر بنا باشد تعرفه این بیمارستان، تعرفه دولتی باشد، با عقد تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، حتما باید از امتیازات و امکانات طرح تحول سلامت مانند تامین تجهیزات، دارو و اساتید گروه های مختلف پزشکی بهره مند شود.

دکتر هاشمی با اشاره به وجود 120 هزار تخت بیمارستانی در کشور، گفت: در کشور 85 هزار تخت بیمارستانی در بخش دولتی، 15 هزار تخت در بخش خصوصی و بقیه آن مربوط به بخش عمومی به اصطلاح غیردولتی مانند تامین اجتماعی، بانک ها و نیروهای مسلح است.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر نیاز کشور به 30 هزار تخت بیمارستانی در بخش خصوصی برای 10 سال آینده، خاطرنشان کرد: امیدوارم مجلس و دولت تسهیلات مورد نیاز برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت را در نظر بگیرند در حالیکه تسهیلات زیادی را در قالب وضع قوانین و یا بودجه عمومی سالیانه برای سایر بخش ها مانند ساخت اتوبان، پتروشیمی، نیروگاه، کارخانه و بخش های مختلف صنعت در نظر می گیریم اما انتظار داریم که برای رشد سرمایه گذاری در حوزه سلامت، برخی معافیت ها و تسهیلات بانکی در نظر گرفته شود.

دکتر هاشمی یادآور شد: آنچه به عنوان بخش خصوصی در حوزه سلامت در کشور وجود دارد، سرمایه پزشکان است که فوق العاده گران است و اگر بتوانیم سرمایه گذاران سایر حوزه ها را در حوزه سلامت جذب کنیم، موفقیت ها چندین برابر می شود.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، گفت: انقلابی بودن یعنی اینکه به فکر مردم و صادق باشیم و بدون سر و صدا و بدون تعرض به دیگران، مشکلات مردم را حل کنیم. خوشحالیم که بیش از 500 پروژه عمرانی حوزه سلامت در استان آذربایجان غربی آغاز شده و تعدادی از آنها به بهره برداری رسیده و تعدادی دیگر نیز در آینده افتتاح می شود.

دکتر هاشمی با بیان اینکه 140 سال قبل و قبل از دانشگاه تهران، اولین دانشکده طب در ارومیه تاسیس شده است، افزود: انتظار داریم که شاخص های سلامت در این استان نسبت به سایر مناطق کشور، بیشتر باشد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت و نوسازی تعداد زیادی تخت بیمارستانی در دولت یازدهم، گفت: استان آذربایجان غربی یکی از دغدغه های دائمی بنده است زیرا شرایطی دارد که دولت و مجلس شورای اسلامی، باید نگاه ویژه ای به این استان داشته باشند.

دکتر هاشمی اظهار داشت: خوشبختانه در دولت یازدهم گشایش های جدی در امور کشور انجام شد و دکتر روحانی کارهای نشدنی را انجام داد و زمینه ها فراهم شده تا در دولت دوازدهم، هر کسی که سکان کشور را در دست می گیرد، در کمال آرامش و اطمینانی که ایجاد شده، بتواند مسیر تدبیر و عقلانیت را ادامه بدهد.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم استفاده از روش های علمی در مدیریت کشور، گفت: نباید بر موج احساسات سوار شویم و از عقل به عنوان یکی از بزرگترین نعمات خدا، بیشتر بهره بگیریم و خود محوری و خود شیفتگی را کنار گذاشته و از خرد جمعی استفاده کنیم که باعث اتحاد و همدلی بیشتر و برداشتن موانع می شود.

دکتر هاشمی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: به عنوان یک ایرانی و یک پزشک به این حرفه افتخار می کنم متاسفانه لکه های سیاه روی لباس سپید بزرگنمایی می شود و دوربین ها بصیرت ندارند و خوبی ها را نمی بینند و با انداختن چراغ قوه، به دنبال به تصویر کشیدن بدی ها و عیوب هستند اما بد نیست که خوبی ها، خدمات و تلاش های جامعه پزشکی نیز به مردم نشان داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha