کد خبر: مشارکت-دانشگاهیان-وزارت-بهداشت-در-جشن
۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۱۶

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رشد بیش از ۲۰ درصدی مشارکت‌کنندگان بیست و دومین جشنواره قرآن وعترت دانشگاهیان وزارت بهداشت نسبت به دوره گذشته، گفت: طرح «نسیم بهشتی» دانشگاه علوم پزشکی قم، از جمله طرح های مناسبی است که آن را در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اجرایی کرده‌ایم.


به گزارش خبرگزاري سلامت  دکتر محمدمهدی بحرالعلوم، امروز (شنبه) در مراسم افتتاح دومین و سومین دوره طرح «دانشجومعلم قرآن» که به همت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه مسائل قرآنی اقدامات ارزشمندی انجام داده که باید از زحمات آنها قدردانی کرد.
وی گفت: طرح «نسیم بهشتی» که به همت دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شده است، از جمله طرح های مناسب در زمینه قرآنی است که مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، آن را در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اجرایی کرده است.
رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: ما در این مرکز سه هدف کلی را دنبال می کنیم تا بتوانیم بر اساس این اهداف به نتایج مطلوب رسیده و فعالیت های قرآنی خود را گسترش دهیم.
دکتر بحرالعلوم گفت: جلب توجه و جذب مخاطب یکی از این اهداف است که با توجه به حجم ۲۰۰ هزار دانشجویی که در دانشگاه های علوم پزشکی کشور قرار دارند باید برای تمامی آنها برنامه های قرآنی داشته باشیم. همچنین تعمیق و کیفی کردن برنامه‌های قرآنی هدف دیگر این مرکز است که در این راستا عملی کردن آن‌ها تلاش‌های جدی صورت گرفته است.
وی همچنین با اشاره به رشد ۶۷ درصدی مشارکت کنندگان بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و تلاش های مرکز قرآن و عترت، آمارهای سامانه ثبت نامی بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت تا این تاریخ، حاکی از رشد بیش از ۲۰ درصدی مخاطبان جشنواره دارد و این در حالی است که علاقمندان تا پنجم اسفندماه جاری مهلت ثبت نام در جشنواره را خواهند داشت.
گفتنی است در دومین و سومین دوره طرح دانشجومعلم قرآن دانشجویان علوم پزشکی۱۰۴ دانشجوی دختر و ۵۹ دانشجوی پسر از ۳۴ دانشگاه علوم‌پزشکی زیر نظر استادان به فراگیری تکنیک‌های ترجمه و حفظ قرآن می‌پردازند و با مفاهیم و روش تدریس قرآن کریم آشنا خواهند شد.
نخستین دوره طرح دانشجومعلم قرآن وزارت بهداشت، شهریورماه سال جاری با حضور ۱۲۰ شرکت‌کننده به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha