کد خبر: مرگ-سالانه-۴-میلیون-نفر-در-جهان-براثر-بی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۰۱

مدیرکل دفتر بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرگ سالانه ۴ میلیون انسان در جهان براثر بیماری های مزمن تنفسی از جمله آسم خبر داد.

به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر احمدکوشا با بیان این مطلب در همایش روز جهانی آسم در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: یک و نیم میلیارد نفر در جهان مبتلا به این بیماری هستند.

وی با بیان این که آسم شایعترین بیماری کودکان و نوجوانان است و علت اصلی غیبت کودکان از مدرسه می باشد، افزود: شیوع آسم در ایران در کودکان و نوجوانان ۱۰ درصد و در بالغین ۹ درصد است.

مدیرکل دفتر بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: برنامه های پیشگیری وزارت بهداشت از بیماری های تنفسی در حال اجراست و در سطح کلان با همکاری های بین بخشی میتوان جهت گیری برنامه ها را به سمتی برد که با کاهش مواردی همچون آلودگی هوا ، کاهش بیماری های تنفسی را فراهم کنیم.

دکتر کوشا گفت: ۴ درصد بار بیماری ها در دنیا مربوط به مشکلات تنفسی است. این بیماری ها ۷درصد مرگ ها را در جهان تشکیل می دهد.

وی افزود: ۴ اقدام اساسی برای مهار آسم و بیمارهای تنفسی افزایش دانش همگانی، افزایش همکاری های بین بخشی، ایجاد نظام ثبت و مراقبت و استاندارد سازی خدمات تشخیصی و درمانی و مراقبتی است.

مدیرکل دفتر بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت بر کاهش مصرف دخانیات و قلیان تاکید کرد و گفت: افزایش مالیات بر دخانیات و نظارت بر مراکز توزیع و مصرف قلیان می تواند در این روند تاثیر بسزایی بگذارد.

گفتنی است شعار امسال روز جهانی آسم "هوای پاک، تنفس بهتر" نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha