مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران، رعایت نشدن قانون شوراهای آموزش و پرورش را عاملی در بحران شدید کمبود فضای آموزشی تهران دانست

به گزارش خبرگزاري سلامت  علیرضا کمرئی با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه 22 تهران ساخت و سازهای صورت گرفته و تاثیرگذاری آن بر فضای آموزشی بوده است، اظهارکرد: بیش از40 دستگاه و تعاونی در این منطقه اقدام به ساخت وسازکرده که تا قریب به دوسال آینده نیاز به مکان آموزشی در این مناطق به شدت احساس می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران تصريح كرد: ماده 18 قانون شوراهای آموزش و پرورش به فضای آموزشی اختصاص دارد که در منطقه یادشده این قانون مغفول مانده است.

وي خاطرنشان کرد: اکنون نگرانی جدی برای بحران کمبود شدید فضای آموزشی در این منطقه وجود داشته که برای حل این مشکل قریب به 120 فضا نیاز داریم.

کمرئی با اشاره به اینکه این تعداد فضای موجب تناسب میان واحدهای آموزشی ومسکونی در این منطقه می شود، اظهاركرد: در جلسات شورای آموزش و پرورش استان این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

وی از تشکیل کارگروهی با فرمانداری و هماهنگی با شهرداری خبر داد و افزود: این امر برای شناسایی فضاهایی با کاربری آموزشی بوده همچنین کسانی که اقدام به ساخت و ساز مدرسه می کنند باید نسبت به این امر متعهد شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران گفت: اقدامات آموزش و پرورش، استاندار و فرماندار در امر توجه به رعایت تامین فضای آموزشی، نگرانی ها برای بحران طی 2 سال آینده را برطرف می کند.

کمرئی با بیان اینکه بناهای قدیمی با قدمت بیش از 40 سال از دیگرمشکلات ساماندهی فضای آموزشی شهر تهران محسوب می شود، یادآور شد: برای رفع این مشکل به تامین اعتبار نیاز بوده که نقش خیرین در این زمینه تاثیر بسزایی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha