مدیرکل سمن های سلامت وزارت بهداشت در نشست هم اندیشی با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یزد و مدیران سمن های سلامت استان یزد، توسعه کمی و کیفی و توانمندسازی سمن های سلامت را از مهمترین اهداف معاونت اجتماعی وزارت بهداشت برشمرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت  دکتر مصطفی جمالی با اشاره به اینکه  مهمترین رکن برابری اجتماعی وجود سمن های فعال است گفت: سمن ها برای ارایه خدمات موثر و پایدار به جامعه نیازمند داشتن برنامه استراتژیک , شفافیت و پاسخگویی و دوری از هرگونه تبعیض در ارائه خدمات هستند.

وی تصریح کرد: مهمترین ویژگی سمن ها ارتباط نزدیک با مردم و جامعه و مهمترین نقش سمن ها تقویت حس نوع دوستی و مشارکت در جامعه است.

دکتر جمالی افزود: در حال حاضر تعداد 680 سازمان مردم نهاد ملی سلامت در کشور فعالیت می کنند و در ایران به ازای هر 10 هزار نفر یک سمن سلامت داریم.

رئیس دبیرخانه مشارکتهای اجتماعی یزد نیز در این نشست ضمن تبیین سیمای سلامت استان و اقدامات انجام شده در حوزه مشارکت اجتماعی در سلامت گفت:  در حال حاضر 25 سمن در حوزه سلامت در استان یزد فعالیت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در این نشست ضمن تبریک دهه ی مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت:  تحول در سلامت نیازمند مشارکت تمام بخشهای جامعه هست.

محمد رضا میرجلیلی تصریح کرد: مهمترین نیاز امروز استان افزایش سواد سلامت است که سمن ها می توانند نقش بسیار موثری در این رابطه داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد تا زمینه مشارکت بیش از پیش تمام بخشها به خصوص سمن های سلامت در استان فراهم شود.

گفتنی است: در پایان این نشست مدیران سمن های سلامت استان یزد به بیان دیدگاهها ونظرات خود پرداختند.

در استان یزد بیش از 600 سمن وانجمن فعال وجود دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha