محمد روشنی مدیر کل آموزش شهروندی  شهرداری تهران با اعلام آغاز پنجمین دوره جشنواره مشکات در 3 محور اخلاق شهروندی آسمان آبی و زمین پاک گفت: 3 هزار مدرسه در تهران و 500 مدرسه در شهرری برای برگزاری پنجمین جشنواره مشکات با ما همکاری می کنند.

به گزارش خبرگزاري سلامت  مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به آثار ارسالی به این جشنواره در 4 دوره گذشته عنوان کرد: آثاری که از جشنواره مشکات از سال 91 ارسال شد 3 میلیون اثر در حوزه ها و سنین مختلف بوده است که نشان دهنده اثربخشی این مهم در آموزش های شهروندی است.

 وی با بیان اینکه مشکات سال جاری با 3 محور انتخاب شده است اضافه کرد: جشنواره مشکات سال جاری  در 3 محور اخلاق شهروندی آسمان آبی  و زمین پاک آغاز شده است.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران ادامه داد: بیش از 3 هزار مدرسه در شهر تهران و بیش از 500 مدرسه در شهر ری آماده همکاری  با جشنواره مشکات هستند.

وی اعلام کرد: امسال باشگاه مشکات افتتاح می شود و همه ی شرکت کنندگان در آن عضو می شوند.

روشنی ادامه داد: یونسکو آموزش شهروندی را آغاز توسعه برشمرده است، چراکه این موضوع در اصل حرکتی به سمت تکامل است که با رعایت اصل تکامل به طور قطع اتفاقاتی در این زمینه خواهد افتاد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی جهت آموزش شهری و شهروندی به منظور حرکت از وضع موجود به سمت وضعیت مطلوب است که این مهم مستلزم تدوین برنامه های  تدریجی اجرا و ارزیابی صحیح مطالب است.

مدیر کل آموزش شهروندی  شهرداری تهران اضافه کرد: نیاز گسترده به شهرسازی  وشهرگرایی در دهه اخیر و انفجار جمعیت در کلانشهر ها ابعاد مختلفی به شهر داده است.

وی اذعان داشت: سکونت در شهر تحولاتی برای مدیران شهری و تکالیفی را برای شهروندان به همراه دارد.

وی افزود: جشواره مشکات ارزش ها و هنجارهایی را به دنبال دارد که این مهم مدیریت مطلوب شهری را در آموزش های شهروندی همراه با پایگاه های آموزشی در سطح شهر مثل مدارس و سرای محلات جهت آموزش شهروندی به مردم با هدف ارتقای  اجتماعی می طلبد.

روشنی ادامه داد: در این راستا نباید از ان جی یو ها و سازمان های مردم نهاد غافل نیز شویم.

وی در پاسخ به این سوال که مقصد اصلی آموزش شهروندی چیست، گفت: ایجاد مشارکت مهمترین ابزار برای مدیریت شهری موفق است که برای رسیدن به این امر لازم است مدیران شهری بسترهای  لازم را فراهم کنند.

مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران بیان کرد: مدیران شهری باید توجه کنند در شرایط فعلی حل مسائل شهری به همکاری شهروندان نیاز دارد، بنابراین باید به این مهم اعتقاد داشته باشیم تا در امر آموزش شهروندی موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد: در حقیقت جشنواره مشکات با عنوان مهارت های شهروندی با قانون های  آموزشی تهران در ارتباط هستند چرا که این امر بر هم آموزی مشارکتی و ارتقای کیفی وکمی آموزش شهروندی می  افزاید.

روشنی افزود: در سرای محلات و مدارس از طریق تبلیغ و ایجاد محرک ها و انگیزه های رقابتی به جذب مخاطبان کمک می کند و این امر با همکاری، همیاری و همدلی متولیان امر در مناطق با اداره کل آموزش های شهروندی محقق می شود.

 

رونمایی از پوستر پنجمین دوره جشنواره مشکات در 3 محور اخلاق شهروندی، آسمان آبی و زمین پاک

پنجمین دوره جشنواره آموزشی ترویجی مشکات در سه محور اخلاق شهروندی آسمان آبی و زمین پاک طی مراسمی به همت اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با حضور مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، نمایندگان آموزش و پرورش و جمعی از هنرمندان و بازیگران و مدیران مناطق و محلات شهر تهران در ایوان شمس افتتاح شد.

محور "اخلاق شهروندی" در قالب موضوعاتی چون «آپارتمان نشینی» و «احترام به دیگران»، محور "آسمان آبی" با دو موضوع «کارنامه من در کاهش آلودگی هوای شهر» و «رانندگی بین خطوط سفید و احترام به عابرین پیاده و محور "زمین پاک" با موضوع های «کاهش تولید، کم حجم سازی و رطوبت‌زدایی از پسماند خانگی» و «تفکیک پسماند از مبدأ» در پنجمین جشنواره مشکات اجرا می شود.

در افتتاحیه این مراسم از پوستر این جشنواره رونمایی شد و هنرمندان و مدیران حاضر با امضای آن بر اجرای موضوعات اخلاق محور و  آموزش دهنده این جشنواره تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha