کد خبر: مدیرعامل-مجتمع-دارویی-درمانی-هلال-هلا
۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۵۳

مدیرعامل مجتمع دارویی - درمانی هلال ایران به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگی همکاری‌های مشترک در زمینه درمان بیماران خارجی و استفاده موثر از دبیرخانه توریسم درمانی مستقر در این مجتمع، با مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر و معاون زیارتی و گردشگری استانداری استان فارس دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی مجتمع دارویی درمانی هلال ایران؛ دکتر حمید چوبینه در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های توریسم درمانی استان فارس در میان کشورهای حوزه خلیج فارس، گفت: استان فارس به دلیل برخورداری از پزشکان سرشناس و امکانات و تجهیزات درمانی و اقامتی و جاذبه های گردشگری، ظرفیت بسیار مناسبی برای تاسیس و توسعه صنعت توریسم درمانی دارد.
وی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در حوزه گردشگری سلامت نقش ناظر و تسهیل‌گر را دارد و بنا نیست ساز و کارهای محدود کننده‌ای در این زمینه وضع شود.
هلال‌احمر می‌تواند ظرفیت‌های پراکنده گردشگری سلامت را تجمیع، ساماندهی و جهت‌دهی کند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در این دیدار تصریح کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یک برند شناخته شده و مورد اعتماد در سطح جهان، می‌تواند ظرفیت‌های پراکنده در حوزه گردشگری سلامت را تجمیع، ساماندهی و جهت‌دهی کند.
فیض اله جعفری با مثبت ارزیابی کردن زمینه‌های تاسیس و توسعه صنعت توریسم درمانی در فارس و جنبه های درآمدزایی، ارزآوری و کسب اعتبار منطقه‌ای و بین‌المللی این صنعت برای کشور، افزود: کیفیت ارائه خدمات به بیماران دیگر کشورها در حداقل زمان ممکن و با هزینه های به صرفه، در گسترش گردشگری سلامت حائز اهمیت است؛ ضمن آنکه کاهش واسطه گری دلالان و سوداگران سودجو را هم به دنبال خواهد داشت.
معاون زیارتی و گردشگری استانداری فارس نیز در این دیدار با اشاره به سابقه توریسم درمانی در این استان، گفت: این ظرفیت که هم اکنون بدون هیچ سیاست‌گذاری، برنامه ریزی و فعالیت تبلیغاتی فعال است، نیاز به هدفمندی و ساماندهی ساختاری دارد.
شاپور رستمی با اشاره به جاذبه های گردشگری فارس و تاکید بر نقش سیاست گذاری و برنامه ریزی استانداری، جمعیت هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی در استان و نقش هدایت گری، حمایت و نظارت مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، خواستار واگذاری بخش اجرایی صنعت توریسم درمانی به بخش خصوصی شد.
وی با استقبال و قدردانی از تنظیم پیش‌نویس تفاهم‌نامه راه اندازی صنعت توریسم درمانی در استان فارس توسط مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، ابراز امیدواری کرد که بسترها و زیرساخت های اجرایی این صنعت در استان هر چه زودتر فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha