مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: هم‌زمان با آغاز رویداد مشهد ٢٠١٧ و انتخاب این شهر به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از وزارت ارشاد، سید جواد جعفری افزود: مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی مجموعه خادمان نمونه فرهنگ رضوی قاره های مختلف جهان است که از دوره هفتم جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)،به‌عنوان خادمان نمونه فرهنگ رضوی در جشنواره بین المللی امام رضا(ع)انتخاب‌شده بودند.
وی بیان کرد: خادمان نمونه فرهنگ رضوی خارج از کشور هرساله با تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان 'انتخاب خادمان فرهنگ رضوی در حوزه بین‌الملل'، پس از ارزیابی‌های مختلف انتخاب می‌شوند.
جعفری اظهار کرد: این کمیته با دستور العمل مصوب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل‌شده است که پس از اخذ نظر رایزن‌های فرهنگی جمهوری اسلامی، نمایندگی‌های مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و جامعه‌المصطفی العالمیه در خارج از کشور، انتخاب تعدادی از افراد واجد شرایط را در دستور کار خود قرار می‌دهد.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) ادامه داد: پس از تشکیل جلسات مختلف لیست نهایی با نظر اعضا انتخاب و جهت تأیید و تصویب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری جشنواره امام رضا(ع) پیشنهاد می‌شود که پس از طی مراحل قانونی،زمینه حضور خادمان فرهنگ رضوی خارج از کشور در جشنواره فراهم خواهد شد.
جعفری یادآور شد: در اختتامیه جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در دوره‌های گذشته، هرسال تعدادی از چهره های برجسته جهان اسلام که در طول سال فعالیت موثر در عرصه فرهنگ رضوی در حوزه های فرهنگی،هنری، علمی و پژوهشی و مدیریتی داشته اند انتخاب و در مراسم اختتامیه جشنواره امام رضا(ع) تقدیر می‌شدند.
وی بیان کرد: امسال به مناسبت رویداد مشهد ٢٠١٧ و انتخاب این شهر به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی با حضور چهره های برجسته جهان اسلام از همه قاره های جهان تشکیل می‌شود.
جعفری گفت: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) برنامه‌های ویژه‌ای برای اعضای مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی پیش‌بینی کرده که در دهه کرامت برگزار خواهد شد.
یادآوری میشود؛مشهد مقدس در سال ٢٠١٧ از سوی سازمان آیسسکو به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب و به همین مناسبت امروز مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولان استان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
به مناسبت انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ٢٠١٧ بیش از ١٠٠ برنامه فرهنگی و آموزشی در گستره ملی و منطقه‌ای در طول سال در این کلان‌شهر مذهبی برگزار می‌شود.

یادآوری می شود؛پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده (موسوم به دهه کرامت) برابر با ۳ تا ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ در تمام استان‌های ایران و ۷۷ کشور جهان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌ها می‌توانند به وبگاه سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند. همچنین سامانه پیام کوتاه: ٣٠٠٠٧٨٨٨ و شماره تلفن‌های‌: ٩-٠٥١٣٢٢٨٣٠٤٤ به عنوان پل ارتباطی میان و جشنواره مخاطبان معرفی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha