کد خبر: مخالفت-جامعه-پرستاری-با-تربیت-پرستار-ب
۲۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۰۰

دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان گفت: جامعه پرستاری با تربیت پرستار بیمارستانی مغایر با آئین نامه مخالف است.

به گزارش خبرگزاری  سلامت دکتر احمدرضا یزدان نیک در خصوص تربیت پرستار بیمارستانی اظهارداشت: دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران دو بیمارستان را واجد شرایط تشخیص داده است که می تواند در آموزش پرستار به دانشکده کمک نماید .

وی یادآور شد: سال گذشته در نشست اصفهان در خصوص این طرح گفتگو و آئین نامه ای تصویب شد که براساس آن دانشکده های پرستاری می توانند از ظرفیت بیمارستان ها برای تربیت پرستار استفاده نمایند و عملا به این معنی است که بیمارستان ها ظرفیت خود را در اختیار دانشکده ها قرار دهند تا بتوان پرستار تربیت نمود بنابراین روال پذیرش دانشجو همانند قبل از طریق کنکور سراسری است و برنامه درسی، برنامه ریزی، نظارت، تدریس توسط دانشکده ها است و از فضای بیمارستان ها تنها برای آموزش استفاده می شود.

دبیر هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان خاطر نشان کرد: تا به حال هیچ گزارشی خلاف آئین نامه امضا شده در اصفهان اعلام نشده است و این دو موردی که ذکر شد اگر براساس آئین نامه باشد هیچ ایرادی ندارد.

وی تصریج کرد: تربیت پرستار در بیمارستان به صورت مستقل و برخلاف آئین نامه مذکور مورد تایید نیست و بورد پرستاری، روسای پرستاری و بدنه پرستاری روی این مسئله حساس هستند.

یزدان نیک افزود: روند تربیت پرستار خارج از روال معمول مورد تایید نیست و جامعه پرستاری به شدت با آن مخالف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha