کد خبر: محرومیت-از-خدمات-پیشگیری-از-بارداری-مط
۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس اذعان داشت: ارائه خدمات رایگان فاصله‌گذاری و پیشگیری از بارداری برای خانم‌هایی انجام می شود که بارداری، تهدیدی برای سلامت مادر و یا جنین است.

 

 

محمد اسلامی معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اذعان داشت: ارائه خدمات رایگان فاصله‌گذاری و پیشگیری از بارداری برای خانم‌هایی انجام می شود که بارداری، تهدیدی برای سلامت مادر و یا جنین است.

اسلامی تصریح کرد:  این گروه‌ها کاملا مشخص و تعریف شده‌اند. بنابراین ارائه دهنده این خدمت زمانی که فردی به وی مراجعه می‌کند، بر اساس دسته‌بندی‌ها کاملا از وی شناخت دارد و خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

وی متذکر شد: به هیچ عنوان بحث محرومیت برای گروه‌های در معرض خطر مطرح نیست.

اسلامی با اشاره به تغییر سیاست‌های جمعیتی بیان داشت: در حال حاضر خدمات مشاوره‌ای برای خانم‌هایی که متقاضی فاصله از بارداری اول هستند، صورت می‌گیرد که آیا این درخواست به دلیل نگرانی است و یا این که صرفا قصد فاصله‌گذاری دارد. اگر این درخواست به دلیل نگرانی از سلامت و مشکلات است، خدمت ارائه می‌شود؛ اما اگر قرار باشد صرفا فاصله‌گذاری باشد برای دریافت خدمت باید هزینه آن را بپردازد.

این مقام مسؤل یادآور شد: در گذشته تفاوتی برای متقاضی خدمت تعریف نشده بود و اگر خواهان خدمت فاصله‌گذاری بود، پس از ارزیابی شرایط سلامتی وی انجام می‌شد.

اسلامی گفت: در حال حاضر با استفاده از چندین معیار، تداوم خدمات رایگان برای فرد تعیین می‌شود.

 

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha