کد خبر: لزوم-ترجمه-علوم-سلولی-در-تمامی-رشته‌ه
۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۹

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: علوم سلولی طی 10 سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته و ترجمه این علم در تمام رشته های پزشکی از جمله علوم اعصاب باید صورت گیرد .

به گزارش  خبرگزاری سلامت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از بیمارستان خاتم الانبیاء با اشاره به فعالیت‌های قابل توجه صورت گرفته در بخش تحقیقاتی بیمارستان خاتم الانبیاء گفت: توانایی تولید محصولات سلولی به شکل گسترده در حوزه علوم سلولی را داریم و می‌بایست سرمایه گذاری لازم در بخش هایی که به بازار نزدیک تر هستند صورت پذیرد. از سویی با در نظر گرفتن پیشرفت علوم سلولی طی 10 سال گذشته ترجمه این علم در تمام رشته های پزشکی از جمله علوم اعصاب می بایست صورت پذیرد.

وی همچنین با تاکید بر کارگروهی و پیشرفت خوب مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفاء در دیگر حوزه ها از جمله اورولوژی، پوست، چشم و سرطان پیشنهاد تاسیس مرکز تحقیقات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در این مرکز را ارائه کرد.

حمیدیه گفت: اولین آیین نامه سلول، بافت و ژن درمانی و همچنین آیین نامه مراکز اهدای سلول های بنیادی خونساز تا کنون با پیگیری ستاد سلول های بنیادی به ثبت رسیده است و هم اکنون نیز در حال پیگیری ثبت آیین نامه مراکز سلول درمانی در معاونت درمان وزارت بهداشت هستیم.

محمد امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی در بازدید از این مرکز گفت: ستاد با دید گسترده ای به رصد کلیه مراکز مرتبط مبادرت می ورزد و این رصد تا به حال نشان دهنده ظرفیت بالای کشور در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی است.

امیرخانی با بیان اینکه در دیگر استان ها نیز این اتفاق افتاده است و وارد شدن کلیه مراکز به شبکه ستاد می تواند راه گشای امور باشد عنوان کرد: چهار چوب قوانین مربوطه در این راستا نیز می بایست تهیه و تدوین گردد و الزامات لازم در نظر گرفته شود. وی یکی از اولویت های مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفاء را استفاده از دانش سلول های بنیادی در حوزه علوم اعصاب عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha