کد خبر: لزوم-تدوین-قانون-برای-عطاری-ها
۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۳۷

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس  با اشاره به بازنگری بر عطاری ها و لزوم تاسیس داروخانه های گیاهی، گفت: عطاری ها یک واقعیتی در جامعه ما بوده، حذف شدنی نیستند و باید این را قبول کنیم.

ابوالفضل سروش در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درخصوص بازنگری بر عطاری ها و لزوم تاسیس داروخانه های گیاهی، اظهار داشت: عطاری ها یک واقعیتی در جامعه ما بوده، حذف شدنی نیستند و باید این را قبول کنیم.

نماينده مردم تهران در مجلس  تصریح کرد: نباید اینطور باشد و شعار بدهیم که باید این ها وارد نظام سلامت بیایند. ما باید برای این ها نظام نامه، اساس نامه و آیین نامه تنظیم کنیم.

سروش در پاسخ به سوالی مبنی بر لزوم استفاده از فارغ التحصیلان گیاهان دارویی در عطاری ها ، گفت: از این افراد می توان استفاده کرد، ولی عطاری ها حذف شدنی نیستند. اگر بخواهیم به فکر این مطلب باشیم که صورت مسئله را پاک کنیم، انجام نمی شود. ما باید برای این ها یک ضوابط، آیین نامه یا قانونی بنویسیم که زیر نظر و چارچوب آن بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در رابطه با تاسیس داروخانه های گیاهی: بین انجمن داروسازان و کسانی که طب گیاهی می کنند، اختلاف است. بنا بود کمیسیون بهداشت با معاونت طب سنتی وزارت بهداشت در این قضیه ورود کند، که اطلاع ندارم به کجا رسید.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha