کد خبر: لزوم-بهره-گیری-از-روش-های-نوین-آموزشی-در
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۵

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: لازم است در کلاس های آموزش خانواده ها با پرهیز از روش های سنتی، متناسب با نیاز دانش آموزان از امکانات و تکنولوژی روز برای آموزش خانواده ها استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاري سلامت ، حمید رضا آذری درآیین افتتاحیه اولین کارگاه آموزشی مدرسان آموزش خانواده نواحی چهارگانه شیراز و مرودشت با بیان اینکه کارکردهای خانواده درطول تاریخ تغییر زیادی كرده، گفت: هر جامعه ای باید بتواند براساس کارکردهای جدید تعریف شده برای خانواده پاسخگوی نیاز  خانواده ها باشد و خانواده ها نیز براساس نیاز روز کارکرد مناسب خود را ارائه دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: از بین کارکردهای سنتی خانواده های کارکرد تربیت پذیر وجامعه پذیرکردن افراد است که برای همیشه باقی می ماند .

وی گفت: درکشورهای توسعه یافته با تاکید بر انسجام نهاد خانواده به دنبال محکم کردن بنیاد جامعه هستند، چرا که زیر ساخت هر جامعه ای را خانواده تشکیل می دهد .

آذری غفلت از خانواده را از اشکالات اساسی دوران کنونی دانست و گفت: آسیب رسیدن به  نهاد خانواده موجب آسیب رسیدن به  جامعه می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه کیفیت دانش آموزان تحویل شده به آموزش و پروش نیز در شاخصه توسعه یافتگی مهم است، افزود: آموزش و پرورش نمی تواند کارکردهای عاطفی و تربیتی خانواده را بر عهده گرفته و جایگزین آن شود .

وی گفت: تا خانواده زیر بنای تربیت را مهیا نکند هیچ کس نمی تواند نقش مناسب خود را در جامعه ایفا کند.

آذری تاکید کرد: لازمه حرکت جامعه به سمت پیشرفت و توسعه پایدار توجه به نهاد خانواده است، چرا که با تربیت فرزندانی شایسته در خانواده ، پدران و مادرانی توانمند برای فردای جامعه تربیت کرده ایم .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خطاب به مدرسان آموزش خانواده گفت: بیش از 60 درصد افراد جامعه مخاطب آموزش و پرورش هستند و رسالت شما برای آگاهی بخشی به خانواده ها  بسیار مهم و سنگین است .

وی  با بیان اینکه آموزش و پرورش باید اولویت اصلی هر نظامی باشد، افزود: باید در آموزش خانواده ها با پرهیز از روش های سنتی، متناسب با نیاز دانش آموزان  از امکانات و تکنولوژی روز برای آموزش خانواده ها بهره جست که لازمه آن نیز  بروز بودن اطلاعات مدرسان و آموزش مناسب آنها می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha