کد خبر: لاشه-هواپیمای-تهران-یاسوج-پیدا-شد
۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)،در سومین روز  برای یافتن لاشه هواپیمای تهران- یاسوج سرانجام این هواپیما توسط بالگردهای نیروهای هوافضای سپاه در ارتفاعات دنا پیدا شد.

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران، در این‌باره گفت: بر اساس مکان و مختصاتی که پهپادهای سپاه عصر دیروز پس از انجام عملیات جستجو  داده بود، امروز دو بالگرد نیروی هوافضای سپاه به محل اعزام شد و فرمانده این نیرو اعلام کرد که لاشه هواپیما پیدا شده و در تصاویری که از آن گرفته شده، آرم و نشان هواپیما نیز مشخص است.ر

وی ادامه داد:عملیات دسترسی به دلیل صعب‌العبور بودن و شرایط جوی مشکل است اما از این لحظه به بعد همه اقدامات بر روی نقطه پیدا شدن لاشه هواپیما متمرکز خواهد شد.

بالگردها امکان انتقال اجساد را ندارد مدیر اورژانس استان اصفهان: فرود بالگرد در نقطه مورد نظر به دلیل وضعیت جوی و جغرافیایی منطقه غیرممکن است و اجساد باید به صورت دستی و زمینی به پایین کوه منتقل شوند که این کار زمان می‌برد اما برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است. اجرای محدودیت‌های ترافیکی پیرامون محل حادثه سرهنگ پورقیصری - فرمانده پلیس راه اصفهان نیز از اجرای طرح تشدید ممنوعیت تردد خودروهای غیرعملیاتی به سمت روستای بیده و محل شناسایی لاشه هواپیمای ساقط شده خبر داد و افزود:حضور هموطنان و اقوام مسافران هواپیما در محل حادثه تنها موجب کندی عملیات امدادی می شود، وی با بیان اینکه پلیس راه اصفهان باهمکاری پلیس راه یاسوج از زمان اعلام حادثه سقوط هواپیما تا کنون برای محور سمیرم به یاسوج و جاده های فرعی آن و گردنه سی سخت محدودیت تردد اعمال کرده است، خاطرنشان کرد:محورهای منتهی به روستای بیده از ۲۰ کیلومتری روستا با اجسام ثابت و نیوجرسی مسدود شده‌اند، مابقی محورها نیز را با استقرار خودرو و عوامل پلیس راه محدودیت تردد دارند. وی با اشاره به ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محورهای اصفهان - سمیرم و یاسوج - اصفهان برای تسریع در عملیات امداد و نجات گفت:گشت‌های کمکی و ویژه پلیس راه هم اکنون در تمامی محورهای منتهی به محل حادثه مستقر هستند. از وضعیت اجساد اطلاعی در دست نیست سخنگوی اورژانس کشور نیز ضمن تایید پیداشدن لاشه هواپیما اظهار کرد:در محل سقوط هواپیما 2 متر برف وجود دارد و از وضعیت پیکر جان‌باختگان حادثه اطلاعی در دست نیست. اعلام جزئیات حادثه پس از بررسی جعبه سیاه سازمان هواپیمایی کشوری نیز با اعلام حضور تیم بررسی سانجه و نمایندگان این سازمان در کنار نیروهای امداد و نجات در سایت سانحه گفت: جزئیات حادثه پس از یافتن و بررسی جعبه سیاه هواپیما اعلام می‌شود. اخذ نمونه ژنتیکی از خانواده قربانیان پزشکی قانونی کشور از آغاز  اخذ نمونه ژنتیکی خانواده قربانیان این حادثه از صبح روز گذشته برای احراز هویت خبر داد. بسیج نیروهای هلال احمر برای انتقال اجساد  محمود محمدی‌نسب دبیرکل جمعیت هلال احمر، از تلاش‌های یگان پهبادی وهوافضای سپاه برای کمک به یافتن لاشه هواپیمای مفقود شده تشکر کرد. وی اعلام کرد: کلیه نیروها و بالگردهای جمعیت هلال احمر برای انتقال اجساد بسیج شده‌اند. سخنگوی سازمان هلال احمر نیز از انتقال اجساد به محض مشخص شدن شرایط جوی خبر داد و گفت: هواپیما به قسمت سخت و صعب‌العبور کوه برخورد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha