کد خبر: لاریجانی-تامین-اجتماعی-برای-کشور-یک-ضر
۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین اجتماعی برای کشور یک امر ضروری است، گفت: بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی تولیدکنندگان توسط سازمان تامین اجتماعی می‌تواند در حمایت از تولید موثر باشد.

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علی لاریجانی در ششمین روز از هفته تأمین اجتماعی در دیدار با جمعی از مدیران سازمان تامین اجتماعی استان قم گفت: تا زمان بهبود شرایط اقتصادی کشور به صورت مطلوب، باید از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در بخش تولید حمایت شود تا علاوه برحفظ اشتغال به رشد اشتغال‌زایی بیشتر نیز کمک شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی،افزود: درخصوص حمایت از تولیدکنندگان می‌توان در بحث‌هایی مانند معوقات بانکی و اخذ مالیات بخشودگی‌هایی اعمال کرد و حتی در این رابطه می‌توان بدهی‌های تولیدکنندگان را تقسیط کرد.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: اشخاص و کارفرمایان خوش حساب باید تشویق شوند و نکته دیگر اینکه یکی از دغدغه‌های تمامی مسئولان باید رونق بخش تولید باشد.

دکتر لاریجانی افزود: احساس می‌شود در سازمان تامین اجتماعی درچند سال اخیر حرکت تکاملی و عقلانی برای پیشرفت انجام شده؛البته این سازمان با چالش‌هایی مانند موضوع بدهی سهم دولت به سازمان تامین اجتماعی روبه‌رو است که باید مورد توجه قرار گیرد و برای روش تامین منابع مالی در این رابطه باید پیشنهادات کارشناسی بررسی شود.

وی با تشکر از زحمات انجام شده برای توسعه بیمارستان تامین اجتماعی استان قم ،افزود: سازمان تامین اجتماعی در راستای حمایت از تولید می‌تواند جرائم و سهم کارفرمایان را تقسیط کند.

دکتر لاریجانی افزود: با بخشنامه ها نیز می‌توان بخش‌های تولیدی کشور را تقویت کرد تا فشار به تولید وارد نشود؛ البته بخشی از مشکلات صنایع کشور به تحریم ارتباطی نداشته بلکه به دلیل مسائل اقتصادی در کشور بود.

وی با بیان اینکه درشرایط رکودی دربسیاری از کشورها بخشی از مالیات تولیدکنندگان معاف می‌شود،تاکید کرد: با توجه به اینکه در بخش کهک استان قم بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) تاسیس شده و ضرورت دارد سازمان تامین اجتماعی به مشکلات بیمه‌ای بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان رسیدگی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین اجتماعی برای کشور یک امر ضروری است، افزود: باید منابع مالی لازم برای آینده تامین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته شود و به راهکارها در این رابطه رسیدگی شود.

گفتنی است؛درابتدای این دیدار "سید مجتبی موسوی" مدیرکل تامین اجتماعی قم گزارشی از عملکرد مجموعه تامین اجتماعی استان به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه داد و از مساعدت‌های رئیس مجلس تشکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha