نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه به مواردی چون تکمیل شبکه حمل و نقل ریلی توجه ویژه ای شده است، گفت: توجه به اشتغال زایی و رفع مشکلات صندوق های بازنشستگی از نقاط قوت لایحه بودجه ۹۶ است.

 

به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري سلامت به نقل از  خانه ملت، محمدحسین قربانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 3 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 96 گفت: در بودجه سال 96 به شاخص های مهمی در تحقق منابع و اعتبارات و همه امتیازات اشاره شده است به عنوان مثال شفاف بودن بودجه مبتنی بر عملکرد یکی از نقاط مثبت لایحه بودجه است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به حمل و نقل ریلی، مشکلات آب، فاضلاب، تولید علم، حل مشکلات صندوق های بازنشستگی، اشتغال زایی در حوزه روستایی، حل مشکلات حوزه عمران از نقاط مثبت لایحه بودجه است. همچنین بودجه عمرانی در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه سرمایه های تجدیدپذیر به سرمایه های ملی در لایحه بودجه سال 96 تبدیل شده است، تصریح کرد: به مهم ترین دغدغه نمایندگان در کشور که افزایش اعتبارات استانی است در لایحه بودجه به خوبی توجه شده است ضمن اینکه توجه به تکمیل شبکه های حمل و نقل ریلی به خوبی در لایحه بودجه مدنظر قرار گرفته است از سوی دیگر توجه به آبیاری تحت فشار در حوزه عمران و آبادانی نیز در لایحه بودجه به خوبی اشاره شده که این موضوع باعث ماندگاری روستاها می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در بودجه بنیه دفاعی انتظار می رفت مجلس به دولت کمک بیشتری داشته باشد، گفت: همین موضوع نیز یکی از امتیازات لایحه بودجه است زیرا بنیه دفاعی یکی از مسائل بازدارنده بوده و توجه به بخش های اجتماعی و بازنشستگان نیز از موارد دیگر قابل قبول در لایحه بودجه است.

قربانی با اشاره به اینکه از محل فروش دارایی های آزاد غیرمنقول می توان پاداش پایان خدمت بازنشستگان را پرداخت کرد، افزود: اختصاص هزار و 350 میلیارد تومان برای تربیت صندوق محصولات کشاورزی رویکرد دیگر قابل قبول دولت در لایحه بودجه است ضمن اینکه به موضوع بازپرداخت وام توسط کشاورزان در لایحه بودجه به خوبی توجه شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: همچنین هزار میلیارد تومان به صورت یارانه سود تسهیلات برای اشتغال زایی در نظر گرفته شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha