کد خبر: قربانی-خبر-داد-تلاش-کمیسیون-بهداشت-بر
۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۲۹

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تلاش کمیسیون بهداشت برای وضع مالیات بر خرده فروشی سیگار در لایحه بودجه ۹۶ خبر داد.

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت محمدحسین قربانی ، در تشریح دستور کار امروز ( یک شنبه، 24 بهمن ماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: در نشست امروز کمیسیون کارشناسان خارج از حوزه حاکمیت و برخی از سازمان های مردم نهاد، مانند رئیس جمعیت مبارزه با مصرف دخانیات کشور حضور داشتند و توضیحاتی را در زمینه موضوع مالیات بر دخانیات ارائه کردند؛ متاسفانه در سال جاری با مصوبه لایحه برنامه ششم مالیات بر دخانیات از حدود چهار هزار میلیارد تومان به کمتر از هزار و 100 میلیارد تومان رسید.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، از تلاش کمیسیون بهداشت برای وضع مالیات بر خرده فروشی سیگار در بودجه 96 خبر داد و گفت: با عوارضی که مواد دخانی برای سلامت مردم به همراه دارد تمامی تلاش خود را به کار خواهیم برد که در لایحه بودجه سال 96 فضایی را ایجاد کنیم که دولت از طریق خرده فروشی سیگار بتواند مالیات اخذ کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم از حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر در نشست امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: به دلیل آنکه کمیسیون بهداشت و درمان، کمیسیون تخصصی مرتبط با  هلال احمر است از این رو دبیر کل جمعیت هلال احمر در نشست امروز کمیسیون حاضر و توضیحاتی را در خصوص برنامه های خود به کمیسیون ارائه کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در نشست امروز کمیسیون موضوع اختصاص منابع به وزارت راه و شهرسازی برای خرید بالگرد جهت کمک به امدادهای جاده ای بررسی شد اما این موضوع با مخالفت نمایندگان روبرو شد از این رو بنابر نظر نمایندگان کمیسیون بهداشت ضرورتی برای اختصاص منابع به وزارت راه و شهرسازی جهت خرید بالگرد وجود ندارد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha