کد خبر: فوت-پرستاران-حین-شیفت-کاری-از-اتفاقات-ن
۱۵ فروردین ۱۳۹۶، ۸:۴۱
نائب رئیس شورایعالی نظام پرستاری کشور فوت پرستاران حین شیفت کاری در بیمارستان و یا حین عملیات در اورژانس ۱۱۵ را از اتفاقات ناخوشایند سال ۹۵ برشمرد و افزود: اجرایی نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در این سال و انتظار ۱۰ ساله پرستاران هم از دیگر وقایع ناخوشایند سال گذشته بود.

به گزارش خبرگزاري سلامت دکتر سید رضا مظلوم  با تأکید بر ضرورت اصلاح شرایط دشوار کاری پرستاران و ارتقاء استانداردهای کاری آنها اظهار کرد: ورود پرستاران در قانون برنامه ششم توسعه در قالب مراقبت پرستاری در منزل و سطح جامعه و پررنگ شدن حرفه پرستاری در نظام سلامت و برنامه ششم توسعه از اتفاقات خوشایند در سالی که گذشت بود.

وی سال جدید را سرآغاز عملیاتی شدن آنها دانست و گفت: البته در اواخر سال ۹۵ هم شرح وظایف کمک پرستاران از دغدغه‌های جامعه پرستاری اصلاح شد که ان‌شاءا… در سال ۹۶ عملیاتی و اجرایی می‌شود.

نائب رئیس شورایعالی نظام پرستاری کشور اولویت کاری مسئولان پرستاری در سال ۹۶ را تلاش برای اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سقف کارانه‌ها برشمرد و افزود: در این راستا مسئولان نظام پرستاری کشور، با همکاری مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت رفاه در این مسیر کوشا باشند.

مظلوم با اشاره به توسعه نقش‌های پرستاری و تعریف رده‌های جدید پرستاری گفت: باید در سال ۹۶ کوشید تا پرستاری به صورت تخصصی نظیر پرستار دیابت، قلب و عروق، پرستاری در منزل در کشور اجرا شود که با این کار در مرحله نخست مردم و جامعه و در نهایت نظام سلامت منتفع خواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت اصلاح نظام پرداخت و تغییر آن به نظام پرداخت عادلانه در حوزه پرستاری نظام سلامت گفت: هم‌اکنون پرداختی پزشکان براساس تعرفه‌ای خدمات پزشکی است اما در حوزه پرستاری چنین نیست از این‌رو باید در جهت اصلاح الگوی نظام پرداخت کوشی.

نائب رئیس شورایعالی نظام پرستاری کشور با اشاره به اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای به‌صورت نمادین در اواخر سال گذشته افزود: سود اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای به پرستاران متوجه مردم است.

مظلوم یادآور شد: البته در این راستا باید نواقص با تلاش مسئولان شناسایی و آیین‌نامه اجرایی آن به‌درستی اجرا تا همه رده‌های پرستاری از آن بهره ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha