کد خبر: فعالیت-پرستاران-در-پیشگیری-از-بیماری-ه
۷ شهریور ۱۳۹۵، ۸:۳۵

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با گسترش خدمات پرستاری می توان در زمینه پیشگیری فعالیت کرد که در این صورت نیاز به این همه هزینه در بخش درمان نیست اما هنوز پیشگیری حلقه ای مفقوده در وزارت بهداشت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، حیدرعلی عابدی افزود: متاسفانه تا کنون تنها وزارت بهداشت در زمینه پیشگیری از بیماری های واگیردار و بخش كوچكي از بيماري های غير واگير فعالیت کرده در حالی که باید پیشگیری در تمام حوزه ها باشد تا خدمات بهداشتی کشور توسعه پیدا کند و در هزینه هاي درماني و توانبخشي صرفه جویی شود.

وی اظهار داشت: کارکردن درحوزه پیشگیری تعرفه ها را هم واقعی تر می کند چون دیگر وقت آن است که نظام پزشکی ما به سمتی حرکت کند که یک تیم به دستمزد واقعی خود برسد.

عابدی با بیان اینکه سیستم پزشکی ما سه بخش خصوصی، آموزشی و دولتی دارد ادامه داد: در سیستم آموزشی اساتید بیشتر نظارت دارند، اما در بیمارستان دولتی پزشک کار انجام می دهد و کمکی ندارد اما این نقص وجود دارد که پزشک بیمارستان آموزشی با وجودی که دانشجو یا رزیدنت او کار می کند همان پولی را دریافت می کند که پزشک بیمارستان دولتی دریافت می کند.

وی گفت: این نظام باید اصلاح شود تا پزشکان بیمارستان دولتی  تعرفه عملکرد بگیرد ولي حق العمل پزشکانی که در سیستم آموزشي هستند، مربوط برای کل تیم سلامت است و باید عادلانه  میان نیروهای مختلف از جمله پرستار، اتاق عمل، خدمات و سهم بیمارستان و... تقسیم شود.

عابدی تاکید کرد: اگر خدمات سلامتي بصورت مراقبت در منزل و باز ديد از اعضا خانواده به صورت بازديد منزل صورت گيرد شاهد ارتقاء سطح سلامت جامعه و كاهش مشكلات و عوارض بيماري های مزمن و صرفه جويی در هزينه ها خواهيم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha