۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴

فروشگاه‌های زنجیره‌ای قصوری در تغییرات قیمت ندارند

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، عصر امروز امیرخسرو فخریان در نشست خبری خود با بیان این مطلب افزود: این اتحادیه از فروردین ۹۵ شکل گرفت. در حال حاضر ۱۰۹ عضو، ۱۲۹ برند و ۴۶۰۰ شعبه با که ۱۵۰۰ شعبه در تهران و ۳۶۰۰ مورد آن در سایر شهرها در حدود ۱.۷ میلیون مترمربع سطح پوشش فروشگاه، زیر مجموعه این اتحادیه هستند. نزدیک به ۵۰ هزار شغل مستقیم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: معتقدم عملکرد اتحادیه خوب بوده و روز به روز بهتر شدیم. وزارت صنعت، معدن و تجارت از عملکرد فروشگاه‌های زنجیره‌ای راضی است. به نظرم رشد خوبی ‌در ‌کشور داشته‌ایم تا بتوانیم به تولید و مردم کمک کنیم.

فخریان افزود: کامل کردن زنجیره تامین و بهبود توزیع یکی از مهمترین اقدامات است. به واسطه آن سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در تامین کالاهای مورد نیاز مردم بیشتر میشود.

شاید بتوانیم کالاها را تا ۱۵ درصد ارزانتر به دست آنها خواهد رسید.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای درباره سلامت کالاهای عرضه شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: کالاهایی که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

دارای کیفیت و استاندارد لازم هستند و از این جهت مشکلی در هیچ یک از فروشگاه‌ها وجود ندارد.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای قصوری در تغییرات قیمت ندارند

قیمت کالا برای مصرف کننده

وی در واکنش به عرضه کالاها بالاتر از قیمت مصرف کننده گفت: هیج جای دنیا قیمت مصرف‌کننده روی خود کالا درج نمی‌شود. فروشنده قیمت را به صورت لیبل یا چک پیرینت روی کالا نصب می‌کنند. در ایران فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت کالا و مصرف کننده را که تغییرات زیادی دارند. و سیستم نرخ گذاری دچار مشکل می‌شود.

فخریان درباره حضور فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بورس هم توضیح داد: هر شرکتی درباره ورود یا عدم آن تصمیم بگیرد. ورود به بورس نیاز به پیش نیازهایی دارد که باید الزاماتی را را رعایت کنند. سال گذشته یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای وارد بورس شد. و از زمان ورود هم سهامش چندین برابر افزایش پیدا کرد. این خبر خوبی برای سهام‌داران است.

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای تاکید کرد: فروشگاه‌ های زنجیره‌ای کار سختی دارند. چراکه روزانه ۵۰۰ هزار نفر برای خرید کالا به آنها مراجعه می‌کنند. باید تامین کالا را به درستی انجام دهند. نیروی زیاد کاری هم در این فروشگاه‌ها حضور دارند منابع انسانی بسیار پیچیده‌ای هم دارد.

وی با اشاره به اینکه با افزایش قیمت‌ها سهم کالاهای اساسی از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است. تصریح کرد: زمانیکه فروش با قیمت‌های تعزیزاتی صورت می‌گیرد فروشگاه‌ها نمی‌توانند سود زیادی داشته باشد.

نظرات کاربران

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments