کد خبر: فرهنگ‌سازی-در-سبک-تغذیه
۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۴۵

تغذیه سالم، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه دستیابی به سلامت جسم است و در ارتقای سلامت روان موثر می باشد.
 

به گزارش خبرگزاری سلامت، سعید یوسفی، مدیر گروه تغذیه و سلامت شبکه رادیویی سلامت غذای سالم و به عبارت بهتر تغذیه سالم را یکی از مهم‌ترین و شاید اساسی‌ترین راه دستیابی به سلامت جسم می‌داند و آن را در ارتقای سلامت روان نیز موثر قلمداد می‌کند.
وی با اشاره به اهمیت شعار سال سازمان جهانی بهداشت در سال گذشته که «ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره» نام گذاری شده بود می‌گوید: این گروه در طول سال 95 در مقوله غذا و تغذیه و در ساختارها و قالب های مختلف ویژه برنامه های خود را عرضه کرد. به طور مثال در این گروه به زنجیره مواد غذایی از تولید در مزرعه و کارخانه تا پروسه (فرایند) نگهداری و مصرف بیشتر توجه شد.
یوسفی با اشاره به برنامه «غذا، سلامت، زندگی» که هر روز ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴ از شبکه سلامت شنیده می شود، می‌گوید: در این برنامه به سه مقوله از جمله گروه های مواد غذایی و تغذیه در گروه آسیب پذیر (سالمندان، کودکان و مادران باردار)، رژیم های غذایی و درمانی در حوزه تغذیه و همچنین بحث تغذیه در دوره بیماری و پیشگیری از بیماری پرداخته می شود.
مدیر گروه تغذیه و سلامت اضافه می‌کند: این برنامه گفتگو محور با حضور کارشناسان و آیتم های مختلف و به شکل تولیدی روی آنتن می رود و در راستای شعار سال سازمان جهانی بهداشت است.
وی همچنین از برنامه «سفره ایرانی» در این گروه یاد کرد و توضیح می‌دهد: این برنامه به صورت یک مجله ترکیبی با آیتم ها و بخش های های متنوعی روی آنتن می رود. تفاوت این برنامه در این است که ارزش مواد غذایی مختلف هم در برنامه قید می‌شود. از طرف دیگر مجموعه ای از غذاهای رژیمی برای بیماران دیابتی نیز در این برنامه معرفی می شود.
مدیر گروه تغذیه و سلامت رادیو سلامت در ادامه به اعتماد بالای مخاطبان به برنامه های این شبکه اشاره کرده می‌گوید: با توجه به برنامه های کارشناسی ما، مخاطبانمان اعتماد زیادی به این شبکه دارند و ما با کمک این اعتماد سعی می کنیم بعضی از باورهای غلط غذایی را که در میان مردم جا افتاده است تغییر دهیم و باورهای درست را معرفی و جایگزین کنیم؛ بطور مثال گروه «سلامت و تغذیه» امسال تلاش داشت با شعار «فرهنگ‌سازی در حوزه کاهش مصرف نمک، شکر و چربی» اهمیت نقش تغذیه در سلامت عمومی جامعه را آموزش دهد.
وی در پایان با اشاره به بعضی از پیام های آموزشی مرتبط با تغذیه و سلامتی در شبکه های مجازی بیان می‌کند: گاهی در بعضی از این شبکه ها که در دسترس اکثر مردم قرار دارند توصیه ها و آموزش های غلطی گسترش می یابد که حتی ممکن است به نقل از یک استاد دانشگاه مطرح شده باشد اما بهتر است مردم اطلاعات خود را در زمینه سلامتی و تغذیه از منابع موثق تهیه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha