کد خبر: فرهنگی-در-موافقت-با-استیضاح-وزیر-راه؛
۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۳

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: استیضاح وزیر راه و شهرسازی کاملا فنی، عملکردی و نظارتی است.

 

به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري سلامت به نقل از خانه ملت  ،محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه این استیضاح از معدود استیضاح‌هایی است که کاملا فنی،عملکردی و نظارتی است و مقام مسئولی وادار به توضیح و پاسخگویی شده است.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی افزود:در این استیضاح متن و حاشیه و بررسی عملکرد بر مسائل سیاسی، شخصی، باندی و گروهی غلبه دارد.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:حال علت اینکه بعضی از فراکسیون‌ها و شخصیت های مجلس عجله کرده و پیش از شنیدن استدلال‌ها اعلام نظر نموده‌اند،نمی‌دانم و امیدوارم که تجدیدنظر کنند.

فرهنگی با بیان اینکه از هیأت رئیسه مجلس تشکر می‌کنم که استیضاح در دستور کار هفتگی مجلس قرار گرفت، افزود: به حکم قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس عمل شد هر چند که تأخیری خلاف آیین‌نامه داخلی در اعلام وصول استیضاح رخ داد؛در حالی که در ماده 223 آیین‌نامه داخلی مجلس حداکثر 17 روز مهلت تعیین شده است ،در حالی که از 14 آذرماه 95 که زمان ارجاع به کمیسیون است تاکنون بیش از دو ماه و نیم یعنی 10 هفته و دقیقاً 76 روز گذشته است و در این فاصله تخلفاتی رخ داد که از تفصیل آنها می‌گذریم.

وی افزود:آنچه عنوان می‌شد که بررسی برنامه ششم مانع اعلام وصول استیضاح بوده توجه به صراحت بند «و» ماده (184) آیین‌نامه داخلی مجلس مسموع نیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بحث بنده عمدتاً متمرکز بر حادثه ریلی سمنان خواهد بود،ادامه داد: با توجه به وقت محدودی که برای موافقان استیضاح باقی مانده بود،عمده سخنان خود را پس از نطق وزیر ایراد خواهم کرد.

وی تأکید کرد:از هیأت رئیسه مجلس تقاضامندم برای صحبت‌های پایانی ترتیبی اتخاذ کنند که سخنان و استدلال محکم نمایندگان شنیده شود که اگر مسموع نباشد؛ممکن است برای مجلس خوب نباشد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha