کد خبر: فرهنگسرایی-به-طعم-انار-در-شرق-تهران
۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۱۳

خبرگزاری سلامت: جشنواره انار با 6 سال اجرا در فرهنگسرای اشراق یکی از نام آشناترین جشنواره های فرهنگی هنری برای شهروندان تهرانی محسوب می شود. هفتمین جشنواره انار (صد دانه یاقوت) در پاییز 95 با ایجاد تنوع در غرفه ها  و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری و هم چنین نشست های شبانه ادبی با عنوان «لبخند انار» با در نظر گرفتن ذائقه شهروندان تهرانی، لحظات خوبی را برای بازدیدکنندگان در این جشنواره فراهم می کند.

 

حضور پر رنگ انار در سفره شب یلدا

آیین ها بهانه خوبی برای دور کردن افراد از انزوا است. آداب و رسوم گاه افراد را به تحول و تحرک وا می دارد و افراد را از ساکن بودن رهایی می بخشد. حتی در قرآن کریم از انار به عنوان میوه بهشتی یاد شده است. چه بهانه ای شیرین تر از این میوه بهشتی برای حضور پرشور خانواده ها در مکانی فرهنگی هنری.

علیرضا زندوکیلی رئیس فرهنگسرای اشراق و رییس جشنواره انار با نام «صد دانه یاقوت» در این باره می‌گوید: بخش انارستان شامل غرفه های متنوع عرضه انار است که از باغداری های استان‌های انارخیز سراسر کشور مانند استان مرکزی شهر ساوه، انار یزد، شیراز و محمودآباد فیروزکوه به این جشنواره دعوت شده اند تا مردم بتوانند این میوه بهشتی را با قیمت مناسب تری خریداری کنند.

 

تنوع غرفه‌ها در هفتمین جشنواره انار

در کنار غرفه های انار، 60 غرفه از کارهای سنتی که شامل سوغات استان های مختلف، همایش های علمی و پژوهشی با موضوع سرفصل های انار و فواید آن با توجه به توصیه های بزرگان دین و با حضور اساتید دانشگاه، کارگاه های هنری شامل نمایشگاه عکس با موضوع انار و برگزاری کارگاه تخصصی طراحی انار، مسابقه عکاسی بین بازدیدکنندگان جشنواره انار و همچنین حضور رادیو انار در این جشنواره باعث شده است که بازدیدکنندگان با رضایت خاطر  این جشنواره را ترک کنند.

هفتمین دوره جشنواره انار در حالی برگزار می شود که به گفته زند وکیلی دلیل این وفقه تقارن فصل انار با ایام محرم بوده است و چون باید شان ماه محرم و صفر را حفظ می کردیم، به همین دلیل امسال جشنواره انار بعد از پایان ماه صفر برگزار شد.

او می گوید: امسال هم فرهنگسرای اشراق هفتمین گام در برپایی جشنواره انار را محکم تر از پیش برداشته است تا هر چه بیشتر در مسیر تقویت آیین ها، بنیادهای خانواده و شهروندان سالم رسالت خود را انجام داده باشد.

 

فرهنگسرای اشراق معروف به انارستان

بختیار غلامی، دبیر هفتمین جشنواره انار و معاون آفرینش و اجرای منطقه 4 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در وصف انار تهران همین بس که در سفره نامه سیاحان اروپایی از باغات تهران بسیار یاد شده است. فرهنگسرای اشراق به دلیل درختان اناری اش از گذشته های دور به انارستان معروف بوده و در بین مناطق تهران منطقه 4 بیشترین سهم انارستان های تهران را به خود اختصاص داده است.

وی می گوید: ارائه محصولات فرهنگی، غرفه سرگرمی برای کودکان مانند بازی های تقویت هوش، خلاقیت بچه ها و استیج از دیگر بخش های این جشنواره است تا تمام اعضای خانواده بتوانند از حضورشان در هفتمین جشنواره انار لذت بسیاری ببرند.

به گفته غلامی، بخش شب نشینی ادبی با عنوان لبخند انار یکی از برنامه های پر طرفدار است که با حضور آقای رضا رفیع یکی از فعالان در عرصه طنز برگزار می شود. همچنین در راستای این جشنواره توانسته‌ایم از اساتیدی که در حوزه تغذیه تخصص دارند دعوت کنیم تا برای عموم شهروندان در جهت شناسایی فواید فرآورده های انار توصیه هایی را داشته باشیم.

وی با تاکید بر این‌که در هفتمین جشنواره انار در راستای توسعه و تعالی سبک زندگی اسلامی و ایرانی گام برداشته شده است، اظهار امیدواری کرد با برگزاری برنامه های مناسب در این جشنواره می توانیم ضعف های سال های گذشته برطرف شود و شرایط بهتری برای حضور خانواده ها زا فراهم کنیم.

هفتمین جشنواره انار با 100 غرفه انار و محصولات متنوع از 15 آذر ماه در محوطه فرهنگسرای اشراق افتتاح شده است.

شهروندان برای بازدید از این جشنواره می توانند تا 3 دی ماه به فرهنگسرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس خیابان جشنواره روبروی مترو فرهنگسرا از ساعت  10 صبح تا 22 مراجعه کنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha