فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی در ارتقاء روحیه سربازان موثر است، گفت: تکریم سربازان جزء برنامه های فرماندهان و مسئولان در نیروهای مسلح قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت سردار "حسین اشتری" در اختتامیه هشتمین دوره مسابقات ورزشی سربازان نیروهای مسلح ضمن تسلیت شهادت آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو و تبریک ایام دهه فجر، اظهار داشت: ورزش برای همه گروه های سنی و افراد جامعه یک امر ضروری است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی افزود: رفع مشکلات و معضلات معیشتی سربازان درحد توان، بنای کار فرماندهان و مسئولان  در نیروهای مسلح است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ورزشی در ارتقاء روحیه سربازان موثر است، گفت:  تکریم سربازان جزء برنامه های فرماندهان و مسئولان در نیروهای مسلح قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بار عمده ای از وظایف نیروهای مسلح بر عهده سربازان قرار دارد و این دوران زمانی برای کسب تجربه و توشه برای یک عمر زندگی است، بیان کرد: هر چند سربازان برای پایان دوران خدمت خود روزشماری می کنند ولی باید این را بدانند که این دوران زیربنای یک عمر زندگی برای آنان خواهد بود.امیدواریم فرماندهان و مسئولان، بستری فراهم آورند که سربازان از این دوران بهترین بهره را ببرند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان مبنی براینکه «جوانان تحصیل و ورزش را سرلوحه کار خود قرار دهند» گفت: ورزش برای جوانان روحیه ، اعتماد به نفس، نشاط و سرور به ارمغان می آورد و انسان هر اندازه به ورزش اهمیت دهد تأثیر مستقیم بر زندگی و روح و روان او خواهد داشت.  

سردار اشتری در ادامه گفت: مطالعات و تحقیقات نشان می دهد در جامعه ای که مردم به ورزش اهمیت می دهند و وقت بیشتری را صرف ورزش می کنند آمار جرایم نیز کاهش پیدا می کند. 

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه کسانی که دارای روحیه ورزشکاری و پهلوانی هستند کمتر مرتکب جرم می شوند، گفت: در تعدادی از مجرمان پس از تحقیق و مطالعه متوجه می شویم که این افراد علاقه و تمایلی به ورزش نداشته لذا از اعتماد به نقس کافی برخوردار نبوده به همین دلیل روی به کارهای خلاف و جرایم آورده اند.

سردار اشتری به خوشایندسازی محیط برای سربازان اشاره و بیان کرد: همان گونه که بیشتر افراد دوست دارند فرزندان و برادران آنها در محیطی امن و آرام، دوران خدمت سربازی را بگذرانند ما هم درتلاشیم چنین محیطی برای سربازان فراهم کنیم. 

سردار اشتری در پایان با بیان اینکه اکثر پیشرفت های پزشکی، علمی، صنعتی و ورزشی کشور ما توسط جوانان انجام می شود، گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از 95 درصد رزمندگان در مقاطع سنی شما جوانان بود.

گفتنی است، در پایان این مراسم به نفرات اول تا سوم رشته های ورزشی توسط فرمانده ناجا مدال هایی اهداء شد که در این میان نیروی انتظامی در رشته "تکواندو" عنوان اول ودر رشته "فوتسال" عنوان دومی و درمسابقات "کاراته آزاد" و "تیراندازی" عنوان قهرمانی را کسب کرد.

در ابتدای این مراسم سردار "باران چشمه" مدیر کل تربیت بدنی نیروهای مسلح نیز در سخنانی ضمن خوشامدگویی به حاضران و تشکر از مسئولان برگزاری مسابقات اظهار داشت: 40 الی 45 درصد از ورزشکاران اعزامی به مسابقات سیزم در سال گذشته و سال جاری از سربازان وظیفه بودند ، بنابراین ارتقاء سطح کیفی و کمی ورزش سربازان دارای اهمیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha