فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) مهمترین تهدید پیش روی انقلاب اسلامی را نفوذ و تهدید فرهنگی عنوان کرد و گفت: دانشگاهها در عرصه مقابله با "نفوذ" و تهدیدات حوزه فرهنگ نقش مهمی را برعهده دارند.

 

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از  سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار دکتر محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در آیین افتتاح سومین سمینار تخصصی ملی نقد و بررسی نقشه جامع کشور که با حضور اساتید، نخبگان دانشگاهی و صاحب نظران حوزه مدیریت در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی منافع نظام سلطه را بطور جدی به خطر انداخت گفت: آرمان بلند امام خمینی (ره) برای انقلاب احیای دین مبین اسلام و برپایی حکومت اسلامی بود و نظام سلطه و دنیای استکبار که منافع خود را در خطر می‌دیدند در تقابل با این رویکرد از هیچ توطئه‌ای فروگذار نکردند.

 

سردار حسنی آهنگر تصریح کرد: امروز نقشه اصلی دشمن  تهدید در عرصه فرهنگی و جنگ نرم است و تمامی ظرفیتهای جهانی خود را در این مسیر بسیج کرده تا مانع نفوذ دامنه تأثیر گفتمان انقلاب اسلامی شود، اما بحمدالله امروز گفتمان انقلاب اسلامی مرزها را درنوردیده‌ است.

 

وی شکل گیری دانشگاه تمدن ساز را از دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان و خاطرنشان کرد: دانشگاه تمدن ساز می‌بایست دانشگاه تراز انقلاب باشد و هر دانشگاه عادی  نمی‌تواند به عنوان دانشگاه تمدن ساز خود را مطرح کند.

 

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با تأکید بر اینکه بدون نقشه راه و نقشه جامع در ارائه الگوی انقلاب اسلامی به سایرین دچار سردرگمی خواهیم شد اظهار کرد: تمدن سازی بدون دانشگاه تمدن ساز و جهاد علمی امکان پذیر نیست و در تحقق این مهم دانشگاهها نقش و رسالت خطیری را بر دوش دارند.

 

وی لزوم "بهره گیری از مدلهای بومی در شکل گیری مدلهای پیشرفت را یادآور شد و افزود: امروز اگر ما درصدد تمدن سازی هستیم می بایست مدلها، راهبردها و مکاتب های خود را حوزه‌های مختلف استخراج کرده و بکارگیری کنیم.

 

دکتر حسنی آهنگر با بیان اینکه امروز دانشگاههای دشمن نقش ابزار استعمار و سلطه گری را دنبال می کنند گفت:امروز جریان نخبگی فاسد هدایت مسیر آینده جهان را برعهده دارد که باید با همت و مجاهدت نخبگان جامع اسلامی جریان سالمی جایگزین جریان فاسد صهیونیستی گردد.

 

وی آرمان انقلاب اسلامی را به فرموده مقام معظم رهبری ایجاد تمدن اسلامی و حاکمیت اسلامی برجهان دانست و تصریح کرد: در تحقق این مهم کسب مرجعیت علمی، اقتدار ملی و جهانی و تربیت سربازان عصر ظهور از آرمانهای دانشگاه تر از انقلاب است.

 

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد:جهان امروز در آستانه انقلاب جدید علم و فناوری است و ما باید در ایجاد این تحول ایفا گر نقشی تعیین کننده و مؤثر باشیم.

 

وی دانشگاه حکمت بنیان را لازمه پاسداری غیر محافظه کارانه از انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: همانگونه ما در دوران اقتدارآفرین دفاع مقدس جبهه واحدی را بر علیه دشمن شکل دادیم امروز نیز می بایست با بهره گیری از این الگو در عرصه علم و فناوری جبهه منسجمی را تشکیل دهیم که تحقق این مهم نیازمند قرارگاه جهاد علمی است که در این مسیر همگرایی و هم افزایی هرچه بیشتر ایجاد شود.

 

سردار حسنی آهنگر در پایان نقش و رسالت دانشگاهها را در عرصه مقابله با نفوذ و تهدیدات فرهنگی دشمن مهم و تعیین کننده برشمرد و افزود: امروز دانشگاه امام حسین (ع) به عنوان هسته دانا با بهره‌گیری از یک شبکه توانا درصدد احصا و پاسخگویی به نیازهای انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت شبکه علمی کشور است.

 

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور دکتر حسنی آهنگر از کتاب "پیش نویس نقشه جامع مدیریت اسلامی" و نیز "شبکه اساتید مدیریت اسلامی و مدیریت جهادی" رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha