کد خبر: فراموش-شدن-مشکلات-شهرستان-ها-با-بخشی-نگ
۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به کم توجهی مسئولان به حوادث شهرستان ها گفت: متاسفانه همین بخشی نگری ها ما را به سمتی برده که همه مسئولین، تک بخشی نگر شده اند. از این طرف که بخشی نگری می کنند و از آن طرف هم چون آقایان در تهران نشسته اند، واقعا فقط تهران را می بینند و نگاهشان به استان های دیگر نیست و رها کرده اند.

هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درخصوص کم توجهی مسئولان نسبت به حوادث و اتفاق های شهرهای استان های کشور و تبعیض شهرهای دیگر با تهران اظهار داشت: بحث این است که مسئولان ما تا بیست سال پیش، ملی فکر می کردند و به همه جای ایران تعهد داشتند و فرقی نمی کرد که مشکل کجای کشور است. مسئولینی که مسئولیت داشتند، چنین فکر می کردند ولی متاسفانه همین بخشی نگری ها ما را به سمتی برده که همه مسئولین، تک بخشی نگر شده اند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس افزود: به عبارتی یک فردی که رئیس جمهور می شود، بستگی دارد که برای کدام شهر باشد و اول بودجه را به آن استان می برد و معاونین و وزرا هم به سمت استان های خود می روند. بقیه استان ها هم که سهمی در این قدرت ندارند متاسفانه می مانند.

خادمی با اشاره به بودجه استان خوزستان گفت: اگر دقت کنید بودجه سال 95 استان خوزستان، نسبت به سال 89، 20 درصد کاهش پیدا کرده است. ولی بودجه برخی از استان ها مثل کرمان، سه برابر شده است. از این طرف که بخشی نگری می کنند و از آن طرف هم چون آقایان در تهران نشسته اند، واقعا فقط تهران را می بینند و نگاهشان به استان های دیگر نیست و رها کرده اند.

وی یادآور شد: مطمئن باشید تهران از همه شهرها آسیب پذیر تر است. مطمئن باشید در تهران برای هر برج یا  ساختمان چند طبقه ای اتفاقی مثل پلاسکو بیفتد، از ناکارآمدی مدیریت عمومی و شهری و دولتی همان اتفاق برایش می افتد. بنابراین برای تهران هم کاری نکرده اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که منابع را در تهران ریخته اند و این شهر را بدقواره کرده اند، خاطرنشان کرد: یکسری افراد که فساد اقتصادی دارند و از رانت و فساد و اقتصادی استفاده می کنند. مابقی مردم هم بدبخت هستند. به جنوب تهران بروید، چه فرقی با دهات می کند و فرقی با سی یا چهل سال پیش نکرده است. بنابراین همچنان نگاهشان به یک بخش است. چرا که وزرایی را سر کار آورده ایم که همه ثروتمند هستند و چون الان در قدرت بوده و وضع مالی خوبی پیدا کرده اند، راضی هم نمی شوند و وقتی به مسئولیت می رسند فکر می کنند که سرزمینی را فتح کرده اند و طبق قوانین جنگ، آن سرزمین را باید غارت کنند.

خادمی تصریح کرد:انتظار نداشته باشید که از مسئولین ناکارآمد اتفاقی بیفتد. کارهای بزرگ را به آدم های کوچک داده ایم و اگر این افراد بر سر کار نیایند، لااقل اگر کاری نمی کنند، کمتر ضرر می زنند.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha