کد خبر: فرار-مالیاتی-مورینیو-برایش-دردسرساز-ش
۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۵

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت) ، مورینیو بین سال‌های 2010 تا 2013 هدایت رئال مادرید را برعهده داشت و متهم است که در این مدت، دو مورد فرار مالیاتی داشته و اکنون برای هر کدام از آنها به شش ماه حبس محکوم شده است. مبلغ فرار مالیاتی او در مجموع 2.9 میلیون پوند بوده است.

با این وجود، او قرار نیست این مدت را در زندان سپری کند. براساس قوانین اسپانیا، محکومیت های کمتر از دو سال، به حالت تعلیق در می آید و در مقابل، مورینیو پذیرفت که 1.78 میلیون پوند که 60 درصد از مبلغ فرار مالیاتی اش است را بپردازد.

سال گذشته بود که مقامات مالیاتی اسپانیا پرونده مورینیو را مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد که او مبلغ 2.9 میلیون پوند مربوط به کپی رایت استفاده از عکس هایش در سال‌های 2011 و 2012 را نپرداخته است.

پرونده او در سال 2015 هم مورد بررسی قرار گرفته بود و گفته می‌شد که در آن زمان اطلاعات اشتباهی به بازرسان ارائه شده بود و همین مسئله موجب شد تا آنها بار دیگر پرونده سرمربی منچستریونایتد را مورد بررسی قرار بدهند.

مورینیو در طی مراحل بازپرسی، هرگونه اقدام غیرقانونی را رد کرده بود و اعلام کرده بود که در زمان خروج از اسپانیا، تمام مراحل قانونی را طی کرده است.

سال گذشته تعدادی از رسانه‌های اروپایی از جمله ال موندو، اشپیگل و ساندی تایمز، اطلاعاتی در مورد فرار مالیاتی ستاره های فوتبال منتشر کردند و همین مسئله موجب شد تا پرونده بسیاری از آنها بار دیگر مورد بررسی قرار بگیرد.

پیش از این کریس رونالدو و لیونل مسی هم برای فرار از مجازات زندان، مجبور به پرداخت مبالغ هنگفت برای فرار مالیاتی شدند؛ هرچند آنها نیز انجام هرگونه اقدام غیرقانونی را رد کرده بودند.

گفته می‌شود بسیاری از ستاره‌های فوتبال با انتقال پول‌هایشان به مناطق معاف از مالیات که به "بهشت مالیاتی" معروف شده، از پرداخت مالیات سر باز  می‌زنند.(ورزش سه)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha