کد خبر: فرآورده‌های-غیر-قانونی-مورد-تایید-نیس
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۰۹

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: مردم در استفاده و تهیه فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل باید توجه ویژه‌ای داشته باشند و بدانند اگر فرآورده‌ای مجوز داشته باشد، مطمئنا از سازمان غذا و دارو مجوز دارد و به صورت پنهانی به فروش نمی‌رسد.

 

دکتر امیرحسین جمشیدی مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اذعان اشت: سازمان غذا و دارو در ارتباط با فضاهایی که مبادرت به عرضه فرآورده‌های سلامت می‌کنند بازرسی‌های مستمر داشته و معاونت‌های غذا و دارو در سراسر کشور نیز بازرسی‌های برنامه‌ریزی شده‌ای دارند.
جمشیدی اظهار داشت: عرضه مکمل‌های ورزشی در فروشگاه‌های تحت عنوان فروشگاه‌های سلامت ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود و مکمل‌های ورزشی فقط از طریق داروخانه‌ها باید به فروش برسد.
وی با اشاره به این که بخش قابل توجهی از مکمل های ورزشی تا چند سال گذشته به صورت قاچاق وارد کشور می‌شد، اذعان داشت: به منظور امین سلامت مردم، طی دو سال اخیر اقدامات قابل توجهی در پیشگیری از توزیع کالای قاچاق انجام شده است.
این مقام مسؤل با بیان این‌که نمی‌توان کتمان کرد برخی برندها نزد مصرف کنندگان مقبول‌تر است، خاطرنشان کرد: تاکید ما بر ورود کالا به کشور از مبادی قانونی و در شرایط بهینه است.
مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: به صورت هفتگی موارد زیادی را داریم که به‌خاطر تخلفاتشان، پروند آنها را به تعزیرات و دادسرا ارسال می‌کنیم تا رسیدگی قانونی انجام شود و قاطعانه با آنها برخورد می‌شود.
جمشیدی در ارتباط با فرآورده‌های طبیعی و فرآورده‌هایی که از طریق عطاری‌ها چه به صورت قانونی و یا غیرقانونی عرضه می‌شوند، گفت: معمولا به چند دسته از فرآورده‌ها برخورد می‌کنیم؛ فرآورده‌هایی که دست ساز و بی نام و نشان هستند که متاسفانه ما هم نمی‌دانیم از چه چیزی ساخته شده و فروشنده هم به هیچ وجه اطلاعاتی از این گونه فرآورده‌ها ندارد.
وی افزود: دسته دوم فرآورده‌هایی هستند که مجوز وزارت بهداشت را دارند، اما محل عرضه این فرآورده‌ها عطاری نمی‌باشد و باید از طریق داروخانه‌ها عرضه شوند. دسته‌ای از فرآورده‌ها نیز وجود دارند که  به صورت زیر پله‌ای و یا از کشورهای دیگر به صورت غیرقانونی وارد شده‌اند که به هیچ عنوان این محصولات مورد تایید نمی‌باشد.
جمشیدی تاکید کرد: مردم در استفاده و تهیه فرآورده‌های طبیعی و سنتی و مکمل باید توجه ویژه‌ای داشته باشند و بدانند اگر فرآورده‌ای مجوز داشته باشد، مطمئنا از سازمان غذا و دارو مجوز دارد و به صورت پنهانی به فروش نمی‌رسد.

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha